Leon och Mickis

Igår hämtade jag Leon från dagis. Det var en ny upplevelse.  Det var första gången jag skulle försöka packa ihop vagnen alldeles själv och det var ju inte lätt precis.  Nettan hade gett mej lite instruktion hur den funkade och jag försökte efter bästa förmåga.  Det var bara det att den blev alldeles för hög men det lösta jag med att ta bort min hatthylla i bilen. Nu gick vagnen in, tackar tackar.

Leon tyckte det var kul att vara hemma hos oss gamligar, han är alltid glad och sen vid 19.15 dök lilla morsan upp. Sen blev det natti natti för Leon och vi käkade middag bestående av entrecote och kokt potatis med bearnaissås. Mums.

Idag har Nettan och jag varit och handlat (som vanligt). Det blev lite struligt i morse eftersom Nettan åkte iväg och handlade skor till Nathis,. Jag var klar kl halv elva och väntade på Nettan som inte kom förrän närmare halv ett. Åkte idag till Viksjö och handlade mat, och vad händer, strul i kassan. När en fjärdedel av varorna var inslagna började det strula för tjejen, det kom en expert och försökte lösa problemet, och sen funkade det ett litet tag till, för att sen strula igen.. Till slut fick hon byta kassa och naturligtvis vi också. så Nettan fick ta bort allt från bandet och flytta till nästa kassa.

Sen kom nästa problem, de ville inte godkänna mitt bankkort. Jag hade med allt strul fått dra det tre gånger och det berodde tydligen på det. Tjejen i kassan visste inte hur hon skulle bete sej. Ringde chefen, och sen blev det helt Ok.

Vilken dag va. Strul från början till slut.

Kramis MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Tur att det händer lite saker när vi är ute och handlar. Ha ha ! Och tur att vi kan sprida lite glädje runt oss och inte är surkärringar som klagar. ha ha !



Puss och kram på dig !

2009-06-11 @ 23:45:11
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Ja, ja, teknikens under... Å ni som t o m varit så omtänksamma och handlade mitt på dagen och inte när vi hårt arbetande, stressade människor gör våra inköp under lunchen eller efter jobbet ;-)

2009-06-12 @ 10:56:29
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0