Ikea m.m.

Vi var som sagt en sväng till Ikea idag Nettan och jag. Köpte svarta,vita och lila servetter som jag bara älskar. De andra färgerna är inte alls så roliga. Jag använder servetter varje dag och tycker om att variera. Sen köpte jag också en orkidé, kunde inte låta blii, samt 2 andra krukväxter som bara kostade 35 kr med kruka. Jag tänkte sätta allt tillsammans i mitt enormt stora martiniglas som jag har. Sen blev den en gardinstång som test, får se vad hr P säger om den. Tycker han den är bra är det bara att åka tillbaka och handla mer. Sen blev det två små skålar. Jag brukar titta på tv4 på morron och då har de så tuffa skålar att göra en liten dressing i, likadana köpte jag idag förstås. Bara måste ha. Sen var det utförsäljning av diverse tyg för 19 kr/m, det är ju skitbilligt. Hittade ett tyg jag ville ha, men det var långa köer för att få det tillklippt. Man fick nämligen bara köpa 5 m/kund. Hittade en lagom remsa som vi gick direkt och vägde, den var på 4.20, tackar tackar. Slapp stå och vänta.

Sen var vi inne på Rusta också och kikade. Köpte lite luktagottmedel, eller rättare sagt rengöringsmedel med doft av liljekonvalj. Jag bara älskar den. Vad köpte jag mer, jo, lite tandcreme. Nettan handlade bajspåsar till hundarna och lite hundgodis.

Sen hem igen. Hr P har kört bort allt jord som han skottkärrat upp på p-platsen idag. Han började kl halv tio i morse och var klar klockan 4. Så då åt vi lunch som först. Så middagen blev en liten macka med skinka och stekt ägg nu på kvällskvisten.

Passade på att baka en drömrulle också på em. En vanlig drömtårtrulle som jag fyllde med marscarponeost blandad med florsocker och lite Amarettolikör. Har ingen aning om den smakar bra eller inte, det ger sej i morgon. Och förresten hade jag jätteproblem med att vända själva långpannan med kakan. Klart att den gled av eftersom jag hade bakplåtspapper och la sej dubbel. Hur kul var det tror ni. Snabbt fram med händerna och fick rätta till det hela. Hur gör ni? Har ni samma problem som jag. Men den ser rätt OK ut eller hur


Ska bli spännande att smaka den i morron.

Nu är det sovdags - sov gott alla - MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Ha, ha, ha!!!

Vad var det jag sa i kommentaren till ditt förra inlägg. Visste väl att du skulle köpa massor. Men grattis till fynden!

Skulle inte Herr P vila från allt fysiskt arbete... uppenbarligen inte :-

Din drömrulle liknar.. nej det ska jag inte säga offentligt, men den smakar säkert gott.



PS. Vi "kämpade" med färsk rabarber ikväll. Har fått den av en arbetskompis. Och, nej, du vill inte veta hur det gick. Ska hålla mig till "salta" rätter i framtiden, det har jag ju sagt hela tiden ;-) DS

2009-06-05 @ 23:49:50
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Diana

åhh, det blir en spännande drömtårta.

Jag älskar servetter. Odd och Nattis brukar alltid prata ihop sig på affären om de ser att jag är på väg åt servetthållet och börja peka på diverse andra prylar för att leda bort mig hahahahahaha.

Vet inte om jag skrivit till dig att vi kommer att spela på Engelen i Gamla stan i Stockholm 30 och 31 augusti.

Det ska bli riktigt kul.

Nu har jag lagt in lite bilder från Nattis student. Kram Di

2009-06-06 @ 17:15:08
URL: http://dianahagel.wordpress.com
Postat av: vivan

Den kommer säkert att smaka ljuvligt!

Gillar servetter jag med, och det är kul med alla mönster och färger som finns!

Kramen!

2009-06-07 @ 10:43:12
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Gullillan

Skulle gärna tagit en kopp kaffe med dig med drömtårtan till...................

Kram!

2009-06-08 @ 10:43:56
URL: http://gullillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0