Veddesta

I morse var det meningen att jag skulle ta en tur till Vällingby men då ringde ju Monia och vi snackade nästan en timme och sen blev det inte av att åka till Vällingby som jag hade räknat med. Michis ringde och undrade om vi inte kunde ta en tur till Veddesta och handla en overall till Leon så det fick bli det i stället.

Sen en tur till Åkermyntan och handlade ett par rödingar till middag. Passade på att köpa ett par fiskgratänger till grabbarna, eller gubbarna., i morgon eftersom de ska ut och fiska. På väg hem ringde hr P och undrade vad han skulle bjuda på i morron. Fiskgratäng tyckte jag. Men de hade de förra gången så det passade inte. Typiskt va. Men med lite eftertanke kom jag på att jag hade lite fläsksnitzel framme så jag får försteka lite och sen får han värma i ugnen. Det blir bra.

Sen var jag så nyfiken på att baka en kaka, äppelkaka med maräng ovanpå som Nettan har gjort. Så nu har jag gjort den också, så det blir lite efterrätt till gubbarna också. Bild kommer senare på kakan.

Kram MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Beate

Du är för härlig, du. "hr P undrade vad h a n skulle bjuda på i morron". HAN????!!!!!!

Vad du skämmer bort gubben alltså. Tur att Rob inte läsa bloggar i allmänhet och din i synnerhet, ha, ha!!!

//Beate

2009-02-04 @ 20:48:43
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Diana

Ja, vad du är igång!

Inte mycket sitta på arselt där inte haha!

Låter gott med äppelkaka med maräng ovanpå.mmmm!

Kram Di

2009-02-04 @ 21:59:39
URL: http://dianahagel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0