Utmaning


Har fått en utmaning av Beate så det är lika bra ta den direkt, risken är ju annars att jag glömmer (skyller på min ålder):

OK - vässar nu armbågarna - och pang på frågorna:


Vilken mat äter du ofta?
Fläskkotlett (för det älskar min man)

När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper du till att duka av?
Jag brukar faktiskt fråga om jag inte får hjälpa till både med avdukning, framplockning av koppar etc samt även disk. Svårt att sitta stilla och inte göra något.

Var sitter du helst när du bloggar?
I arbetsrummet eftersom den stationära PC´n finns där.

Köper du ofta Triss?
Ofta vet jag inte, men det händer kanske 1 gång varannan månad. Ibland oftare.

Vilken stad eller land har varit din bästa semester?
Oj det var svårt. Jag har flera favoriter. Gamla Sovjetunionen, Kina och Egypten. Men, valet går till Sovjet. Bila i Sovjet var en upplevelse man sent glömmer även om man bara fick åka på transitvägar och boka hotell i förväg. En rolig sak som hände var när vi stannade utefter vägen och skulle äta lunch. Jättefin meny lades fram till oss (på ryska). Hr P kunde som tur var en maträtt på ryska så den tog vi. Och ni kan aldrig gissa vad, jodå, fläskkotletter, som på ryska heter katleta svinaja. Vet inte hur det stavas. Till det beställde vi lingondricka. Och vad fick vi in. Jo, en jätteflottig mald biff med sönderkokt potatis och ett glas med lingon i botten och sen vatten. Häftigt. Efter denna lunch stannade vi till på en rastplats och tog varsin öl för att få bort flottet som fortfarande fanns kvar i mun.

Vilken TV-kanal tittar du mest på?
Discovery Channel brukar vi kika på. Sen alla sportkanaler förstås om det finns något spännande att kika på.


Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Duktig tjej. Skitrolig kommentar om Ryssland. Å vem utmanar du nu då?!!!

Kram

//Beate

2009-02-02 @ 23:20:56
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Michis

Hahaha, du är rolig du!

Ja kommer dock aldrig glömma ålands resan med alla fiskar för oss. Helt sjukt hur mycket fisk vi fick och hur stora dom var! Ojojoj...

Du kommer ihåg va?

2009-02-02 @ 23:25:16
URL: http://michaelaslife.blogg.se/
Postat av: Gullillan

Skrev till dig igår men då var det nå felmeddelande från blogg.se att det inte gick att skicka kommentar! Visste du det? Önskar dig f.ö. en skön afton! Kramar åxå!

2009-02-03 @ 14:32:39
URL: http://gullillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0