Måndag

Så var det då måndag igen, veckorna går ju jättefort. Idag fick jag ägna mej åt tvätten eftersom inget har blivit tvättat sen i torsdags. Det samlar på.

På em kom hr P hem med Maggots eftersom han tänkte gå ut och fiska på isen i morron. Vet ni vad Maggots är. Jo, det är en larv som kommer från en fluga som tillhör familjen Calliphoriade och blir ca 20-25 mm lång. Larven från just denna fluga har testats fram och ger den bästa hållbarheten och fiskeresultatet bland de fluglarver som är lämpliga vid fiske. Skitäcklig skulle jag vilja säga eftersom den skall förvaras i kylskåpet. Nog för att den ligger i en plastbehållare, men det rör sej, det kryper, och jag tycker inte att den platsar i mitt kylskåp precis.

Bilden är lite suddig, men vilka färger det finns idag på den. De tidigare jag sett har bara varit orange och vita, men nu fanns det en blandning av gröna, gula  och blå också i samma plastburk.



Härligt va.

Sov gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ha ha ha

Ja, dom där får du behålla i ditt kylskåp !



puss och kram

2009-02-16 @ 23:03:48
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Grrrrrrrrrr. Yuck. Blähhhhhhhh.

Fy f.....n vad äckligt. Å i ditt fina kylskåp. Det är ju minugrader ute, släng ut dom och ställ dom på altanen.

Som "konstnär" gillar jag dock färgerna. Skitcoola faktiskt, grrrrhhhh. Har maggotsen gått på målarkurs och fått färgen över sig... eller!??

Grrrrrrrrrr. Yuck. Blähhhhhhhh.

PS. Nej, nu går jag och spyr ;o) DS

Äslkar dig ändå, det vet du. Å ja, jag vet att Herr P äter dessa odjur också. Grrrrrrrrrr. Yuck. Blähhhhhhhh. DS

2009-02-16 @ 23:13:10
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Lillan

Huuuuuuu! Maggots är det värsta jag vet!

2009-02-17 @ 05:20:10
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: vivan

Gjäääääc...fy va äckligt..men ficken som äter det ,växer och blir god...ha,ha,ha kramen!

2009-02-17 @ 21:54:36
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0