Havsörn

Det blev ingen fisk. Gör inget eftersom vi åt fisk igår, fast det var röding och det smäller lite högre även om den har ett lägre kilopris än abborren. Jag betalade 99 kr/kg för rödingen och abborren kostade 149 kr/kg.

Men lyckan var god ändå för min man - en stor havsörn cirklade runt där han satt och fiskade. Skulle han käka upp min lilla gubbe ? Han är ju inte så liten precis, över 190 cm och en matchvikt på 120 kg så örnen ändrade säkert sej när han såg storleken. Äh då, jag bara skojade. Men häftigt att se en stor örn inne vid Mälaren. Ute vid havsbandet har vi ju sett dom men inte här inne. Så fisketuren var lyckad.

Jag själv satt ju hemma och var orolig eftersom det var så dimmigt, jag kunde ju inte se honom. MEn vid tio-tiden klarnade det upp, och då kunde jag spana in honom i kikaren. Skönt.

Passade på att grilla en stor rostbiff när gubben onte var hemma som blev suveränt smarrig. Vi hade den till källsmat tillsammans med en potatisgratäng och lite pickles. Så nu är man mätt och belåten.

Kram alla och sov gott  MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Mums igen !

2009-02-26 @ 09:08:31
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Mm tänk om man visste svaret på varför det är så här mellan tonåringar och föräldrar...Jobbigt är det i alla fall!

Gott med fisk! Tur havsörnen höll sig på sin kant :)

Kram

2009-02-26 @ 09:30:15
URL: http://overhogdal.blogg.se/
Postat av: Bella

Det är mäktigt att se en havsörn segla runt. En gång kom en med sin unge under sig och de cirklade rakt ovanför vår fritidskåk i Roslagen.

2009-02-26 @ 10:42:31
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Beate

Har aldrig sett en havsörn ... ja ingen aborre heller för den delen (förutom i fiskdisken då). Kanske Herr P kan sätta sig ner nästa gång så att han kan lura firren ;-)

2009-02-26 @ 19:54:17
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Sanna

Oj vad intressant att få veta vad fisken kostade. Nooott.

2009-05-02 @ 10:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0