Härlig söndag

Har haft en underbart härlig söndag med bara mys. Satt länge och åt frukost och sen var jag faktiskt lite duktig. Bytte lakan i sängarna - härligt. Sen har jag stekt en hel fläskarré som hr P önskade till middag och gjort sås också så nu är det lättlagat för kvällen.

Till denna underbara stek hade vi inlagda tomater (från förra årets skörd) som var så helsmarriga samt god sås och kokty potatis.

Och nu ska jag ner och försöka sova. *I natt var det ett väldans liv hos grannen, han fyllde 44 år, och hade fest. Precis när jag skulle somna vid ett.tiden inatt åkte grabbarna iväg och såklart gick det inte att sova i det oväsendet. Försökte sen att sova när de hade gett sej av och var precis på väg när de kom tilllbaka med massa damer som stojade. De hade ett v'äldigt problem att ta sej nedför backen r eftersom det var så halt så det var full rulle.

När klockan var kvart över fem var jag på väg upp att sätta mej i köket men då blev det tyst och jag somnade sen som en stock och gick upp sen vid halv tio. Så det kan bli på en söndag.'

Kram MRsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Ja, ja... det är väl bara penschisernas sätt att "lyssna" på saken. De kan ju sova hela dagarna(du alltså), ha, ha.

Älskade inlägget.

Love you

//Beate

2009-02-08 @ 22:38:35
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Mm jag skulle lätt kunna avvara en decimeter eller två, för här är snö så det räcker. Jag gillar att vi faktiskt har vinter när det är vinter, men som sagt nu kan det vara nog...

Hoppas du får sova gott i natt!

2009-02-09 @ 00:47:49
URL: http://overhogdal.blogg.se/
Postat av: Diana

Haha, så det kan bli. Tänk, jag kan sova om det så vore disco i lägenheten under. (fast jag bor ju i hus hehe) men om. Mig väcker man inte i första taget. Bra eller dåligt?? Vet inte.. Det beror ju på. Om det stegar in en tjuv på natten och tömmer hela huset så kanske det vore på sin plats att öppna åtminstone ena ögat hehe. Tur att vi har larmet på om nätterna. Det är jag som envisas med det. Har man larm så ska det även användas på natten. Då sover jag tryggt. Skulle någon ta sig in så kan jag lova att har jag inte vaknat tidigare så vaknar jag då. Det hörs till grannen om man säger så. Men våra goa hundar larmar innan någon bara tar i dörrhandtaget så jag är ändå ganska säker. Kanske det är därför jag sover såå bra.

Ha en toppendag!

Kram Di

2009-02-09 @ 10:46:22
URL: http://dianahagel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0