Plantering

Hej hopp alla glada. Vi håller på att gräva upp hela vår trädgård vilket inte är kul precis. Ska byta ut våra Sleipers som har funnits där i över 25 år. Vi hade ju inte råd att lägga något annat när vi flyttade hit så de fick det bli så. Nu börjar den bukta samt att vår granne ska göra i ordning sin tomt så det är sista chansen att kunna utnyttja hans tomt att köra grävmaskin. Men så tråkigt det är att behöva gräva upp alla dessa växter som stått så många år. De kommer inte att kunna bli som förut. Trist. Halva trädgården är nu uppgräven, och tårarna finns där.

Under tiden har jag tagit tillvara alla tulpaner och påskliljor som fortfarande inte slagit ut i trädgården, Hr P tyckte det var så tråkigt att han bara slängde alla i en hög, men jag åkte och handllade nya krukor idag och har satt alltsammans i 3 balkonglådor. Som vanligt idag har jag skrivit en hel del åt hr P, hela fm faktiskt, och sen ägnat mej åt plantering.

Kram MrsBettan
 

 

Kommentarer
Postat av: Beate

Det blir nog hur fint som helst... när allt är klart... som det brukar bli hos er! Men jag förstår att du gråter åt alla växter som kommer att förstöras. De är ju som ens familj... eller hur!?



Tapperhetskram från

Beate

2009-04-22 @ 23:12:19
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Lillan

God morgon! Ja jag har energi för ett helt samhälle just nu:))

2009-04-23 @ 05:26:32
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Emelie och baby Julia

Tror du kommer få det hur fint som helst när det är klart sen! :)

2009-04-23 @ 10:22:04
URL: http://emmsss.blogg.se/emms

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0