Full rulle

Idag har det varit full rulle hela dagen. Inte har jag haft tid med min fot, men jag lovar att ringa på måndag och kolla vad det kunde ha varit.

Började dagen med att åka och handla på Coop Forum med Nettan. Jag ville ju ha lax till varmrätt och i Vinsta har de bamselaxar. Whau man blir alldeles salig. Nettan följde med och handlade.

Sen hem och förberedde allt, jag har gjort det här:

- Swissglasstårta
- Rensteksröra
- Pagrotskys röra
- Ostbollar
- Sås till laxen
- Rensat laxen och skurit i lagom stora bitar till spett
- Rensat räkorna
- Skurit små rökta laxtärningar till Pagrotskis röra
- Passerad hjortron som ska serveras till swissglasstårtan.

Så nu är det klart. Bara att fixa potatis och duka bordet. Härligt.

Dessutom har jag tvättat under tiden, eller rättare sagt maskinen, och hängt massor. Strykt linneservietter.

Nu ska jag in och titta på någon film som hr P tittar på.

Kramis MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Du e så duktig mammsen min !

Vi hörs imorgon !



love you !

2009-04-16 @ 22:28:21
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Ja, ja... att du hinner med att blogga hedrar dig ;-). Kul att se att du verkligen älskar din hobby: matlagning alltså.

Förväntar mig både bild och recept, ha, ha!!!



PS. Var inte Pagrotsky en 1,65 m hög liten sak med skägg som var handelsminister en gång i tiden? Är det hans röra kanske. Herr P skulle nog skratta nu... tror jag?!!! DS

2009-04-16 @ 22:47:47
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: ejmis

Oj,oj,oj så mycket gott!!!

Du måste lägga ut bilder och recept sen =)

2009-04-17 @ 19:56:25
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0