Tårtbotten

Förutom att städa hela huset idag har jag avslutat min dag med att baka tårtbottnar till Mickis.  Hon ville ha 3 stora tårtbottnar och en liten rund. Jag började kl 4 i em att baka och var klar vid 6-tiden. Bottnarna i långpannan gick ganska så snabbt faktiskt så under tiden en var i ugnen förberedde jag nästa, så på en timme hade jag gräddat 3 st.
Sen ville hon ha en liten rund och då var jag ju tvungen att smörja två formar eftersom den lilla inte kunde ta hand om allt. Men det var ju skitbra för mej eftersom jag har gäster här i morgon. Det blev även en liten sockerkaka till mej också.

Kolla hur de ser ut alla kakorna.



MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Duktig tjej! Själv fick jag/vi nå't odefinierbart från Älvsjö bageri (det verkar vara rätt kända sägs det) på jobbet idag. Vet inte vad det var (inga buller iaf och som tur var ingen kanel och kardemumma heller) men det var gott. Säger en som inte gillar sötsaker, ha, ha.

Kram

//Beate

2008-09-05 @ 23:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0