Och så var den dagen slut

Men fy vad dagarna bara rusar iväg. Som vanligt på fm efter frukost sitter hr P och jag och löser lite korsord. Sen får man faktiskt ta sej i kragen så det blir lite gjort under dagen. Snabbt in i duschen, härligt nu är kroppen ren och fin. Tar reda på en del recept som var kvar. Sen är det dags för lunch till hr P. Iväg till affären och apoteket. Hr P ville ha röding till middag. Karlar tänker visst inte på annat än mat.

Efter affärsbesök och apotek fixade jag kantarellerna som jag hade köpt. Jag var bara tvungen, älskar kantareller. Inte för att vi skulle äta dem idag, men det bästa är ju att göra i ordning på en gång så är det klart.

Sen gjorde jag 6 st vaniljpannacotta, med en spegel av passerade hallon. Smask. Jag var tvungen att ta reda på lite grädde som jag hade och tyckte det var lämpligt. I morgon ska hr P ut och promenera med Nils, de blir bara två i morgon så då ska de få min boeuf bourgignon, vet inte hur det stavas. Men det är en gryta jag gjort av högrev, smålök, lite vitlök i, fänkål, lite morötter och allt är kokat med en hel flaska rödvin. Det ska väl passa herrarna.

Sen har jag bara latat mej resten av kvällen, efter matlagningen förstås.

Så nu är det sovdags, sov gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Säkert jättegott !



kram

2008-09-16 @ 07:20:09
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Tänker på Boeufen vi fick av dig. Den var ju så himla god. Herr P och Nils är verkligen bortskämda. Panacotta älskar jag också. Har faktiskt t o m lyckats göra den några gånger eftersom den var idiotsäker att laga.

Ha en bra tisdag nu!

//Beate

2008-09-16 @ 08:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0