Min dag

Åh vilken härlig dag jag har haft. Blivit grattad från alla håll och kanter. Det hade jag aldrig drömt om. På bloggen har har blivit grattad och telefonen har gått varm, vad mer kan man önska.  Jag gillar födelsedagar (även om jag inte gillar att bli äldre). Hr P och jag var som sagt och åt lunch på Lasse-Maja idag. Det är inte alls samma krog som det var för ett antal år sedan fick jag höra. Inga vita linnedukar här inte och ganska torftig meny. Men, jag ville äta där eftersom jag aldrig varit där så då fick det bli det. Hr P hade gärna åkt till Hägerstalund. Menyn var lättvald, det fanns bara en kötträtt och en fiskrätt, så idag blev det kött (fast egentligen hade jag velat ha fisk, men den de hade tilltalade mej inte. Låter jag gnällig. Ja, kanske det, jag hade gjort rätten bättre än de gjorde. Vi beställde lammytterfilé med potatiskaka och kantareller. Vi räknade till tre pyttesmå kantisar var.

Så här glad var jag idag och så här såg lammytterfilén ut.

        

Till efterrätt tog vi rabarberparfait och färska bär. Den kom in iskall och gick inte att skära i. Borde ha förstått bättre än ta efterrätten (efterklok) eftersom det är så mycket vatten i rabarber tar det en bra stund att tina. Men egentligen var det ju inte mitt problem, de borde ha tänkt på det.

Tanken från hr P var god (även om han inte åt upp maten). Vinet var gott liksom brödet.

Nog gnäll nu. Har haft en undebar dag och i morgon blir det tidig uppgång, redan kl 6,  eftersom hr P ska upp till Håtö och fiska. Jag behöver inte gå upp, men för en gångs skull kan det vara skönt att vara uppe tidigt eftersom dagen blir ju mycket längre. Härligt.

Nu är det dags att sova så jag orkar upp i morgon bitti.

Sov gott / MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Bilden på maten ser i alla fall god ut. Ha, ha !





kram

2008-09-23 @ 22:45:56
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Wow, vad fin maträtt ^^ Säkert god också´´

2008-09-23 @ 22:53:47
URL: http://cleopatravii.blogg.se/
Postat av: Beate

Uppenbarligen bedrar skenen: håller med Nettan och Alexandra: bilden på maten är det inget fel på.

Dessutom tycker jag att du ser helt fantastiskt ut: Ny frilla, nya glasögon, ny tröja.. och ... ett helt ny(tt) Berit-år väntar på dig.

Keep it up.

//Kram Beate



PS. Var ligger Håtö någonstans?! Skitsamma, Njut av din "lediga dag". DS

2008-09-23 @ 23:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0