Mat och klagan

Idag har vi som vanligt varit och handlat mat. Nu har jag handlat så jag slipper göra det ett tag fram (hoppas jag). Man blir ju galen på all matlagning. Svårt att hitta på två rätter om dagen dessutom, och variation också. Själv äter jag bara ett mål, men hr P vill ha två.

Handlade guldregnbåge idag, en otroligt vacker fisk, ser ut som en guldfisk. Den ligger i magen nu så jag kan inte visa hur den såg åt. Klamsigt av mej va att inte ta ett kort innan. Sen för att hr P ska bli lite glad så har jag köpt kålrot som jag ska göra rotmos av samt fläsklägg som ska kokas. Det borde ju passa, eller hur. Fläsklägg låter så fläskigt på nåt sätt, men det är ju bara att skära bort fettet och ta reda på köttet som blir verkligt gott när det har fått koka ett tag. Det får bli lördagspyssel för mej.

Igår köpte jag lingon på ICA, färska alltså. Och när jag kom hem med dom såg de ut som de var plockade i ösregn, dyblöta. Skitfb-d blev jag. La upp dem på en bricka för att torka med papper på brickan och i morse var de kladdiga som bara f-n.

Därför igår kväll skrev jag på ICA´s kundsida ett argt mejl och frågade vad de menar med att dels spruta vatten på kantarellerna så att de ska se fräscha ut och väga mer naturligtvis som mina lingon. Jag var grym i går kväll. Kantareller är ju en färskvara och ska helst tas om om direkt efter plock. Tillagas alltså. Och hur gamla är de vi köper i affären kan man undra. Dels ska svamp förvaras kallt för att hålla sej fräsch, så varför har de inte svampen där mjölken finns kan man ju undra. Får se om jag får något svar.

Nu ska jag sluta att klaga. I morgon ska Mickis, Leon och jag ta en tur till Vällingby och handla lite kläder till Leon. Han har vuxit ut sina paltor och behöver nya så då får väl mormor/gammelmormor bidra med lite i alla fall.

Nu ska jag gå och nanna så sov gott alla nattugglor  /  MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Nettan

Jasså, det ska ni !

Va kul för er ! Ha, ha !



Sov gott så hörs vi imorgon !



2008-09-18 @ 23:49:28
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Det är bra att gå på en långpromenad och plocka lingon respektive svamp själv, ha, ha. Är också förbannad över den urusla kvalitén ICA ibland har på sin grönsaksavdelning (att köpa melon där är lika med ett huvud fullt med blåmärken efter en trafikolycka). Oförskämd helt enkelt. Å billiga är dom ju inte heller.

Ha en skön helg nu!

//Beate

2008-09-19 @ 08:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0