Handla, handla och åter handla

Jag har ju banne mej inte haft tid att skriva på bloggen på ett par dagar. Nettan och jag har varit och handlat både på onsdag och torsdag. Igår åkte vi till Ikea och handlade vitt-blått tyg som ska ligga på borden inför dopet på söndag. 10 m tyg. Letade också efter ljusblå servetter utan att lyckas. Sen iväg till Vällingby och gick runt i alla klädesaffärer för att försöka hitta en klänning till Michis. Klänningarna de hade var asfula.

Michis och jag fortsatte sen ensamma till Kista och första affären vi kom in i hade faktiskt snygga kläder och hon fastnade för två långa blusar som vi handlade (Bikbok tror jag affären hette). Sen var det skoaffären. Nilson hade ett par riktigt snygga så det blev dom vi köpte. Det gick på mindre en en halvtimme. Toppen.

Sen åkte vi till Veddesta för att se om de hade några servetter, icke. Passade på att handla lite till kvällen.

Skjutsade Mickis hem och var hemma vid 4-tiden. Det var den dan det. På kvällen bakade jag nytt bröd igen. Förra omgången var inte bra så den åkte i sopen. Skam den som ger sej. Efter bakningen och middag började jag att ta hand och tyget som skulle bli fyra dukar av. När allt var klart var klockan 1, så halv två kom jag i säng.

I morse plockade jag fram allt som Nettan behöver inför dopet. Jag har nämligen ett förråd av billiga vinglas m.m. från Ikea som inhandlades för massor av år sedan. Så fram med vinglas, vanliga glas, ölglas, tallrikar, bestick, tårtassietter och skedar. Sen var det fram med allt bröd som jag bakat samt hallongrottorna. Hittade också lite annat som fanns i frysen från i somras. Typ blåbärsbitar och jordgubbssnittar som åkte med också. Även lite hemgjord fikonmarmelad fanns där. Bra frys jag har va.

Idag torsdag har vi också varit och handlat. Först åkte vi och handlade en doppresent och sen var det som vanligt matköp på Coop Forum. In med all mat och sen var jag lite osäker även på det brödet jag bakade igår så det har blivit två nya idag. De gamla vanliga mörka som jag brukar göra. Sen har jag gjort en punschparfait också eftersom vi själva ska ha lite grannar inne på middag på lördag. Pust vilka dagar.

Just nu är det lugnt och skönt och jag ska inte göra mer ikväll än att gå till sängen förstås.

Kramar MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Världens bästa mamma !

Hjälper till i ur och skur !

Skulle inte klara mig utan dig !



Och hallå, "massor av år sen". Så gammal är jag inte. Det mesta köpte vi till min 40-årsfest som faktiskt BARA var för 2 år sen. Ha, ha !



Imorgon sätter vi igång ! Tjihooooo !



Puss och kram på dig

2008-09-04 @ 23:07:59
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Hur många pers var det som skulle komma på dopet? Ett helt kompani på 200 eller...

Tänk vad man lär dig: inte visste jag att ni var - typ - religiösa... dop och allt...

Hoppas att det inte regnar och att ni har det riktigt trevligt på den nya altanen. Herr P - tror jag - kommer nog att uppskatta grann-middagen minst lika mycket som dopet. Föreställer mig hans ansikte/känslor när han ser Fjun som gudmor.

Hoppas iaf att han gillar maten, ha, ha.

//Kram

Beate

2008-09-04 @ 23:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0