Freeeedag

Visst är det härligt med fredagar, man riktigt längtar, då får man ett glas vin till maten och en liten wirre. Inte helt fel. Idag var Mickis och jag i Vällingby och handlade lite kläder till Leon. Han har ju vuxit ur de han haft tidigare så då fick gammelmormor stötta lite och köpa. vi hittade jättefina saker till honom som jag hoppas att mickis isar på sin blogg sen.

Sen har jag faktiskt inte hunnit med så mycket mer idag. Det började med frulle och dusch och sen vänta på att Mickis var klar. Vi tog faktiskt en caffe latte i Vällingby innan hemdags. Smakade underbart.

När jag kom hem fixade jag en fikonmarmelad med vanilj. Ska bli intressant i morgon att smaka på den. Sen tog jag reda på mina passerade lingon som jag kommer att ha till pannacotta eller sorbet. Det ger sej.

Ikväll blev det fläskkotletter med stekt potatis till middag. Lätt och enkelt. I morgon ska jag koka kålrötter och fläsklägg  som jag nämnt tidigare.

Och nu är det sängdags / MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Det är inte bara jag som inspirerar. Det gör du också! Ska nämligen göra panacotta till efterrätt ikväll (nu när jag läste det på din blogg så...). Du ser man inspireras av varandra.

Som tur (för mig) är det så himla lätt att göra panacotta.

Love you 4ever too.

Kram

//Beate

2008-09-20 @ 16:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0