Fest

Hade inte tid att gå in på bloggen igår. Det var full rulle hela dagen faktiskt. Först var det frulle och sen åkte Nettan och jag först till Ikea där jag köpte en barnstol till Leon. Familjen Bergh skulle ju komma på middag på fredagskvällen och en barnstol var ju inte fel, eller hur. 99 kr på Ikea, det är ju inte sant. Skitbra. Sagt och gjort, var inne på nätet och kollade att den fanns i lager på Barkarby och t.o.m. vilken hylla den fanns på nätet. Det gick på 5 minuter att shoppa denna barnstol.

Sen tog vi en tur till Veddesta, Nettan skulle ha dricka till hundklubben, och det handlade vi på Ö&B, och sen köpte jag 3 pack med rosor för 100 spänn på blomsteraffären i Veddesta. Stora rosor, helhäftiga. Hoppas att Nettan och Mickis som tog kort på dem visar dem på bloggen.

Sen hem och förberedde middagen för kvällen. Skala potatis, göra rårakor, skiva potatis som skulle in i ugnen. Koka rödbetor, hade köpt både gula och polkagrisrandiga. Linda bacon runt haricorts verts. Steka kalvfilén, göra sås, hacka gul och röd lök, fram med löjrommen, vispa creme fraichen (jag tycker den blir ännu häftigare när man vispar den). Fixa tomaterna genom att skära av hatten och skåra dem. Göra italiensk maräng. Allt var klart, t.o.m. att jag hann in och duscha och tvätta håret innan de kom, men det tog hela dagen.

Alla gillade middagen. Tack, tack. Två sorters efterrätter som jag lagat tidigare serverades. En kaka med hallon, maränger och grädde som stod i frysen samt en med pajdeg och citrongegga. Det var den som den italienska marängen skulle spritsas över. Resterna fick Nettan ta med sej hem sen så slapp jag ha det kvar. Bra va.

Och jättefina presenter fick jag. Av Nettan fick jag 24 st muffinsformar av silikon. Tack jag bara älskar dom.
Av Mickis fick jag 3 st Margarete-skålar i den mindre modellen. Tack, precis vad jag ville ha, och lite mer egentligen, eftersom jag önskar mej 2 och fick 3. Sen fick jag också underbara höstblommor.

Och det bästa av allt, jag älskar att fylla år (fast inte att blir äldre) , ha fest, och njuta av livet.

Kram MrsBettan 

Kommentarer
Postat av: Nettan

Haha ! Du e rolig du !

Klart alla gillar att fylla år !



Middagen och kvällen var helt underbar !

ska sätta in bilder på kvällen sen !



kram

2008-09-28 @ 17:16:05
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Alina

Godagens! kikar in* :)

2008-09-28 @ 17:20:32
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0