Ekollon

Jag har ju bara glömt att säga det. Vi har ju en jäkla massa ekar omkring oss. Två står på vår tomt och sen står 5 st på grannarnas tomt.  I år är det så fruktanvärt mycket ekollon så det inte är klokt. Det smäller och brakar hela tiden när de kommer ner. Vi har ju nämligen markiser och det ligger en täckplåt över markiserna och när ekollonen lämnar trädet smäller det som pistolskott när de ramlar ner på täckplåten. Jag har faktiskt haft rikigt svårt att sova beroende av detta smällande hela dagarna och nätterna. Snart ska vi och grannen intill ta bort en av våra ekar och hans 3 så då blir det lite lugnare och dessutom slipper hr P åka till Lövsta med 15 säckar ekollon.

Är det någon som vill ha ekollon? Tror inte det va. Jag har sparat cirka 10 st som jag lagt i vatten för att gro och ska ha dem till dekoration.

När Nettan parkerade sin bil häromdagen knastrade det som sjutton när hon åkte iväg eftersom hela gatan är täckt med ekollon, det låter som att åka på is som brister.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Ungefär som hagel alltså, ha, ha!!!

//Beate

2008-09-27 @ 18:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0