Abborrar

Men hejsan svejsan då. Idag har vi ( Nettan, Mickis, Leon, Elin och jag ) varit i Solna c och sen i Barkarby på en liten tripp. Sen var vi till Åkermyntan och handlade lite lunch och satt på Nettan´s härliga altan och njöt. Underbart väder, kan det blir bättre än så här. Efter lunchen fick vi varsin kaffe latte, bara det allså, härligt gott.

Sen hem och gjorde två kakor till fredag. Kunde inte bestämma mej för vilken kaka de ville ha till efterrätt, så det blev två stycken. En med halllon blandad med grädde och varvad med maränger och en gjord i ugnen, en citrontarte bestående av pajdeg och sen en blandning av ägg, vispgrädde,citronsaft och socker som skulle hällas på det förgräddade pajskalet. sen ska det spritsats med italiensk maräng och dekoreras med hallon. Jag sätter nog fram båda två så får de välja.

Sen när allt detta var klart kom hr P hem från sin fisketur med 12 kg abborre. Hur kul vad det tror ni !!! Vi delade med oss till två¨av grannarna, en fick 10 abborrar och en gädda och nästa fick 1o abborrar, resten rensade vi själva. Hr P grovrensade och jag tog av skinn så vi jobbade liksom i lag, det gick skitbra,  Jag är ju van att få ta hand om all rensning, men nu hjälpte hr P till, tackar för det.

Här ser ni borrarna



Man ser inte hur mycket det är egentligen, men hela diskhon var full faktiskt.

Härligt, i morgon blir det stekt abborre till lunch.

Sov gott / MrsBettan

Kommentarer
Postat av: EN TJEJ I STORSTAN

Tack så mycket ! :)



/ En tjej i storstan

2008-09-24 @ 23:30:59
URL: http://jjennny.blogg.se/
Postat av: Nettan

Ni kan ni ibland ! Ha, ha !



Vi hörs imorgon då det snart är dax att hoppa i bingen.



puss och kram

2008-09-24 @ 23:45:32
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Marie

(sv) det ska jag absolut göra, tack för omtanken! :)



Mycket fisk! :O

2008-09-24 @ 23:47:45
URL: http://mariehultman.blogg.se/
Postat av: Beate

Wow, snyggt jobbat i lag till och med. Det skulle jag införa för all framtid - lagarbete alltså. Efter alla dessa abborrar börjar ni väl "blubba" snart, eller...

//Beate

2008-09-25 @ 08:17:58
Postat av: Beate

Såg precis att du sparar på fiskskinn. Vad kan man göra med dem?! En ny affärsidé för din del, skitkul. Tack för erbjudandet... men jag avstår, ha, ha. Kommer ihåg att jag fick ett ömsat ormskinn av en arbetskompis på SMA (som hade ormar som hobby)en gång och jag blev helt hysteriskt, fniss fniss.

Förresten, luktar inte skinnen, brrrrrrr.

//töntiga Beate

2008-09-25 @ 08:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0