Fredagskväll

Hade tänkt att fixa en likadan kaka som jag bakade igår, men tydligen är inte krafterna riktigt tillbaka. Orkade bara inte baka idag. Igår var det skitkul. Avvaktar morgondagen faktiskt.

Har tagit det jättelugnt idag, härligt. Var ute och handlade lite äpplen och päron och tidning i regnet . Men det var skönt att komma ut ett tag. Sen hem igen och fixade i ordning veckans rester som blev en stor pytt-i-panna faktiskt Allt fanns med. Anka, fläskkotlett, kalvstek och fjärilskotletter. Blev en jättestor pytt som hr P fick en del av till lunch. Resten ligger i en stor 2-literförpackning som jag nyss har fryst in. Kan väl passa gubbarna efter en promenad hoppas jag.

Efter middagen tog vi varsin Top Hat, de sista i förpackningen, och njöt.

Nu ska jag ner och hosta mej till sömns.

Sov gott MRsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Så även du blandar rester till en lyx-måltid. Rob är mästare på det... däremot är jag urusel att göra samma sak.

Och vad är en Top Hat (orkar inte leta på nätet)???? Har du köpt hostmedicin eller kontaktat farbror doktorn?! Hade du min snygga- Gustav-doktor så skulle du ha gått dit för länge sedan, jag lovar.

Väntar bara på att bli sjuk (nej, inte riktigt) för att ... ja, du vet....

//Beate

2008-10-31 @ 23:17:00
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0