Fisk

Hr P ringde alldeles nyss och talade om att de fått 16 kg abborrar. Herregud. Som tur var har han lovat bort 50 abborrar till en fd arbetskompis som kommer i morron och hämtar. Pust, jag torkar svetten. Sen hade de en gädda också som de var tvungna att ta upp beroende på att de inte fick ut draget. Den blir till grannarna tack och lov.  Vi har ju abborrar sen tidigare så vi behöver inte så många. Om jag däremot filéear dom går de att spara lite längre, men det gillar ju inte hr P. Det ger sej. Men va sjutton, vem är det som är kock hemma ?, jo jag, jag bestämmer alltså vad som ska göras med abborren. Hittade dessutom ett nytt recept med en gravad abborre, kan det vara något.


Kram MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Beate

Å suck, 50 abborrar till... men det blir ju mycket skinn det, du skulle ju göra "läderkonst" av skinnen, eller har du slängt in handduken där (alltså det vad jag hade gjort efter abborre nr 2...)

//Beate

2008-10-09 @ 20:09:25
Postat av: vivan

Himmel och pannkaka vad många firrar och ben!!

kramiz:)

2008-10-09 @ 20:30:29
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0