Tisdag

Det var längesedan jag skrev på bloggen. Har inte känt mej riktigt bra så det är därför. Det går inte att sova på nätterna beroende av hostan och sen är jag slö, antagligen beroende på förkylningen. Men nu måste det bli en bättring. Idag har jag faktiskt varit lite duktig, fick ett recept av en gammal klasskompis på morotsbröd. Hon bjöd på det förra veckan när vi var där och det smakade ljuvligt. Receptet fick jag igår och idag har jag som sagt bakat brödet. Ska bli spännande att smaka det när det har svalnat eftersom jag tog det ur ugnen för en stund sedan.

Annars kan jag tala om att jag praktiskt taget inte gjort någonting, har faktiskt inte orkat. I morgon är det sista dagen med penecillinkuren så jag tycker att det borde vända någon gång. Jag vill sova i min säng. Hitintills får jag sitta upp i soffan och sova för att inte hosta och hur kul är det. Nog snack med sjukdomar.

I morse ringe en gammal arbetskamrat som jag inte hört av på över ett år. Jättekul. Hon och hennes familj hade haft det ganska jobbigt, men nu skulle det bli bättre. Skönt.

Jag har också satt en sats med crepes-smet som står i kylskåpet och gonar till sej. Smeten skulle helst stå en timme så det kan den få göra. Jag har varit så sugen på pannkaka i flera dagar, men kompenserade det hela med att göra crepes. Gräddar dem i kväll sen kan man fylla dem med skinka och ost och gratinera i ugnen. Fy vad smarrigt.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Har saknat dig på bloggen. Det är ingen tröst men det är jätte många som har liknande hostsymtom och käkar penicillin. Blir det inre bättre, be om en kur till. Riktigt läskigt. Jag snörvlar istället och har delat med mig till Rob plus några på jobbet. Bussigt, va...

Kram + krya på dig!

//Beate

2008-11-11 @ 19:49:47
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Nettan

Puss och kram !

2008-11-11 @ 20:51:24
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0