Stinsen

Jamen hejsan svejsan alla. Inte har jag hunnit att vara inne på bloggen idag. På fm så åkte Nettan, Leon och jag till Läkarmissionen för att kika om de hade något spännande där. Vi har aldrig varit där tidigare, men blev tipsad av grannen att det var ganska stort och de hade massor av saker. Det är en second handaffär. Och det första som hände när vi kom dit var att vi sprang på en gammal arbetskamrat som slutade för nästan 10 år sedan. Hon såg ut precis som vanligt. Det var ju jättekul. Vi fick höra att varje onsdag åkte de hit. ja, ja.

Vi, eller jag rättare sagt hittade ett par renar i glas som man sätter ljus i som var söta, så de köpte jag. Ska inte behålla dem själv utan ge bort i julklapp.

Sen ville vi inte åka hem utan då kom jag på att vi kunde åka till Stinsen i Sollentuna och kika. Där finns nämligen en Panduro-butik och jag ville ha lite pärlor att göra lite till jul med. Och hur stort som helst är det ju där. Massor med butiker, vi bara vimlade runt och kikade överallt. Sen gick vi in i deras stormarknad Vinn och höll nästan inte på att hitta ut igen. Vilken brontoaffär alltså, där fanns det ju allt. Hit ska vi åka igen bestämde vi, inte bara till Vinn, utan att det fanns ju hur många bra affärer som helst.

Sen har resten av em gått åt att sitta och bokföra, eller rättare sagt registrera fakturor åt en kille eftrersom jag har ett nytt bokföringsprogram som jag köpte förra året. Det är bara det att det var ett år sedan jag höll på så då tar det en stund innan man kommer in i det igen. Men nu är allt klart och jag kan andas ut igen. Det var inte precis så jag hade tänkt min em men vad sjutton gör det jag är ju ledig på dagarna och kan göra det precis när det passar, även på natten om jag känner för det.

Nu ska jag ut och fixa lite mat till gubben och mej så ha en mysig kväll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad var det ja sa?!!! Stinsen är toppen!!! Man kan röra sig utan att trängas, suveränt urval av affärer och Vinn har allt som matvaruaffärerna i hyfsat trånga Täby C inte har. Jag älskar Stinsen. Var ni inne i Stockhome butiken?!

//Beate

2008-11-26 @ 21:46:09
Postat av: Nettan

Ja, dit ska vi absolut åka igen !

Inte långt och allt fanns !

Nästa gång får vi ta övervåningen också. Ha, ha !



p o k

2008-11-26 @ 22:41:01
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Berit

Svar till Beate.

Vi var aldrig inne i Stockhomebutiken. Den sparar vi till nästa gång.

2008-11-27 @ 00:06:11
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0