Sista penecillindagen

Ja inte sjutton känns det något bättre precis. Sover ungefär 4 timmar varje dag, så i morse var jag uppe klockan sex för då började hostandet. Får se hur det går i natt.

Idag har gubbarna varit ute och promenerat så hr P struttade omkring som en gammal gubbe här ikväll. Det var ju ett tag sen de var ute, och idag var det en vandring på 2,5 timme. Själv fixade jag lunchen till dom när de var borta eftersom hr P ville ha forell. Så den stekte jag nästan färdig så den kunde gå klar i ugnen. Måste ju fixa ordning till honom så att det bara är att värma. Den blev heltoppen fick jag höra efteråt. Till förrätt fick de en crepes som var fylld med champinjoner, skinka och persilja. Det var nämligen så igår kväll att jag stekte crepes så att de var färdiga och så helt plötsligt ville hr P a varsin till gubbarna till förrätt. Och vad sjutton skulle jag fylla dem med. Kom på att jag hade torkade kantareller så de åkte fram och fick ligga och dra i vatten.

Fy fan säger jag bara. Vilka jäkla kantareller. Ingenting  hände med dem. tänkte att de kanske vaknade till när jag stekte dom. Trodde jag va. Ner i sopen och ner  och kikade vad som annars fanns att tillgå. Hittade murklor. OK då, upp med dom och sköjde rikligt. Tyckte att de luktade sjövatten så de åkte i sopen de också. Vad göra nu då. Ner igen och hittade en burk med chimpinjoner som jag stekte, säkert kort, och hade lite rökt skinka som jag strimlade i tärningar och puttade i. För att få lite färg fixade jag i lite persilja också. Sen i med lite mjöl och grädde och fyllde de jäkla pannkakorna med detta. Men tydligen smakade de bra i alla fall. Tack.

Till middag blev det stekta oxjärpar i form av köttfärs och kokt potatis. Smakade bra sa hr P,

Och nu är jag helt plötsligt trött så jag hoppas få sova lite i natt.

Sov gott / MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Stackars dig med din hosta. Det verkar vara en riktig elak bacillusk som har drabbat dig. Dina crepes lät suveräna. Tur att du har välfyllda matförråd hemma. Du skulle nästan ta betalt för dina tjänster som köksmästare åt alla, tycker jag, ha, ha. Det är ju faktiskt gourmetkäk dom får.

//Beate

2008-11-13 @ 08:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0