Kistamässan

Idag var Nettan och jag på Kistamässan. Slöjd och hantverk. Nettan hade fixat friplåtar eftersom hon känner en tjej som jobbar där så det var ju inte fel. Det fanns allt på denna mässa, från bröd och rökta korvar till pärlor och garn. Vi vill ju ha lite tips inför Täby konstmässa och fick verkligen det. Jag har inte tagit kort på det jag köpte men jag kan tala om att det handlar om stora pärldjur. Bild kommer senare.

Sen har jag ju glömt att visa hur fina mina vaxholmslimpor blev liksom marstrandskexen. Bilder kommer här:


Visst ser de smarriga ut. Denna gång smorde jag inte formarna med smör och ströbröd, är så jäkla trött på detta ströbröd som bara smular av sej så jag tog ett bakplåtspapper och vek och klippte och det funkade skitbra.

Här kommer de smarriga marstrandskexen som smakar apelsin eftersom det är rivet apelsinskal i smeten.



Kan tala om att det blev över 100 st på en liten fjuttig deg.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Tjing för kakorna !

2008-11-29 @ 20:44:42
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0