Åland

Det blev ju en riktig heldag igår. Gick upp kl fem på morron, okristligt alltså, för att sen få skjuts av hr P till Viking-terminalen. Först hämtade vi upp Mickis, Leon och Nathalie eftersom alla fick inte rum i en bil. Nettan fick åka med hr B. Hämtade biljetterna vid terminalen och klev på båten. Den skulle gå 7.45 men gick 7.40. Nettan och jag tog varsin öl och en macka. Ingen av oss hade ätit frulle så det smakade rikigt gott. Nathalie hade myror i brallan, hon sprang och kikade vad det fanns att göra och var eld och lågor, det fanns ju Wii. Snälla kan vi inte gå dit och spela. Och alldeles intill fanns det bilar och motorcyklar att köra. Jag vill, jag vill.

Efter ölen och mackor tog vi oss bort till lekavdelningen så de fick spela av sej lite. Alldeles intill fanns det ett rökrum där Nettan gick in. När hon kom tillbaks igen luktade hon som en böckling. Det fanns tydligen ingen vidare ventilation i det rummet. Vi gick in och handlade lite i taxfree och vid ett-tiden var det dags att byta båt i Mariehamn och kliva på Amorella. Vi åkte Isabella dit. Båtarna var ungefär lika både utvändigt och invändigt. Även här så blev det lite spel, en liten drink och så spel och motorcykelåkning igen.

Sen gick vi och käkade lunch. Ingen var direkt hungrig men när maten väl var på bordet glufsade alla i sej glatt.

Hr P och B stod och väntade på oss när båten la till vid sju-tiden. Tack för det, skönt att slippa dra den tunga kärran med öl. Ändå köpte jag bara en låda. Hr P tyckte jag kunde ta en resa till ganska snart och köpa lite mer !!!

På kvällen sen kände jag verkligen hur trött jag var. Ändå tittade jag på hells kitchen, den är bara ett måste.

Kram MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Beate

Kul att ni hade roligt på båten. Det är ju inte varje dag man intar en ölfrukost, eller hur?!!!! Och att era två betjänta väntade på er känns ju riktigt lyxigt... ungefär som att ta taxi till och från terminalen fast kostnadsfritt, ha, ha.

//Beate

2008-11-21 @ 12:35:04
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0