Stadsbesök

Idag var jag inne i stan och träffade Elisabeth. Hr p var ute på gubbbpromenad med Nisse så då bestämde Elisabeth och jag att träffas. Nettan skjutsade mej till t-banan. Det visade sej att Mickis och Leon också skulle till stan så vi skulle få sällskap.

Hämtning av mej skulle ske kl 11. Men när kl var 5 över elva ringer Mickis och talar om att de glömt hennes mobil så de har vänt hem igen. När de äntligen ringer igen ringer samtidigt min granne på dörren och visar sin dotters brudklänning som hon håller på att sy. Typiskt, allt på en gång, och sena var vi ju redan.

Klockan 11.30 var vi äntligen iväg från Vällingby till stan. Ringde Elisabeth för att tala om att vi var lite sena men hon hörde inte att telefon ringde. Skit samma. Vad ska man göra.

Elisabeth och jag tog en promenad från plattan till Norrmalmstorg där vi kollade bl a en väska som hon spanat in. Det visade sej var en stor bag och det var hon ju inte intresserad av. De hade en jättefin väska i samma affär som båda tyckte om, men den kostade 12.000 kronor. Lite väl häftigt eller hur.

Sen tog vi oss vidare till Pink, ligger invid Norrmalmtorg, där de hade fabergéägg. Inga äkta, men väl så fina. Kostade 1.000 kr st.  Det var dessutom ett litet knäppe på dom så man kunde haka på dem på ett pärlhalsband om man inte vill ha dem i kedja. Elisabeth slog till på två stycken.

Sen åt vi en lunch på Fridays, tror jag det heter, som ligger i Kungsan. En kycklingsallad med ett glas rosévin till. Smakade mums faktiskt. Vi satt ute och njöt av solvärmen.

Sen dags för hemfärd vid halvfem-tiden. Passade åter plattan där vi hittade ett stånd som sålde tupperwareprylar, och kunde inte motstå en liten "hackare" som hackade lök,äpplen, paprika eller dyl. Det var den enda pryl jag köpte idag på min lilla utflykt.

Och nu är det sängdags.
Sov gott alla bloggar önskar MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Beate

Ohhh vilken härlig dag!!! Snart bara 2 år kvar säger jag bara! Njut idag också!
Kram från en som sitter framför burken och tittar upp mot en härlig blå himmel. Snart dags för en cigg-break!
//Beate

2008-05-28 @ 08:55:44
Postat av: Nettan

Ja, inte kan du komma hem tomhänt !
Ha, ha !

Kram

2008-05-28 @ 10:41:46
URL: http://hasselby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0