Söndag

MORS DAG.
Undrar vad det står för. Att mor ska stå vid spisen eller. I alla fall har jag gjort det idag. Det är väl mitt eget fel egentligen. Hade väl kunnat hitta på något annat att äta än dillkött, men eftersom det var det som jag hade bestämt mej för så då fick det bli så. Morgonen var lugn och fin. Natten var värre för mej. När gästerna gått i natt och jag plockat undan all disk så var klockan ungefär 02.15 när jag gick och la mej. Skitpigg. Blev helt plötsligt jättesnuvig och kunde inte ligga kvar i sängen. Irriterad över att behöva gå upp, men näsan rann. Inte undra på att det rann. det var näsblod. Knäppt va, men det slutade sen och in i sängen igen för att få lite sömn. Men som sagt, har jag sovit som mest en timme i natt så är jag glad.

Blev trött på att ligga och titta på klockan så 08.15 gick jag upp och njöt av solen. Fällde ut markiserna, öppnade altanfönstret och tyckte det var härligt även om man kände sej som en zombie. Fattar inte att jag inte kunde sova. Trodde ett tag att jag skulle behöva sova senare, men allt eftersom dagen har gått blir jag bara piggare och piggare.

På em satte jag igång med att koka mitt kalvkött och allt gick ju bra med det. Sen kom det roliga. Såsen. Hade buljongen i en kastrull och det skulle bara i en skvätt grädde i och sen redas av med idealmjöl eller maizena. Inget av dessa fanns hemma. Det måste ju gå med lite vanligt vetemjöl utrört i vatten. Men inte sjutton gick det. Fick sila upp såsen igen och göra en redning och sen på med den avsilade såsen. Fy sjutton vad trött man blir. Varenda kastrull som jag hade var upptagen. Har diskat kastruller hela em tycks det. Men nu är DEN JÄKLA SÅSEN KLAR och jag orkar bara inte skrubba potatis just nu.

Varför ska allt jäklas när man är lite halvtrött. Jag borde väl ha vetat att det inte gick att reda av med vetemjöl, men man måste ju försöka.

Så, snart hr P blir det lite dillkött med färska svenska små potatisar.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Suck, stackarn... Näsblod är inget roligt, men tur att du blev av med det. Pust....
Fundera på att använda potatismjöl i framtiden. Inte är det jag som ska ge dig råd (du vet ju hur "duktig" jag är när det gäller matlagning...) men Keith Floyd (en engelsk TV-kock (Rob's favorit) säger visst att det klarar allt och lite därtill å dessutom ska vara nyttigt.
Har provat några gånger och det sket sig aldrig... som tur är.
Kram
//Beate

2008-05-25 @ 23:21:03
Postat av: Anonym

Suck, stackarn... Näsblod är inget roligt, men tur att du blev av med det. Pust....
Fundera på att använda potatismjöl i framtiden. Inte är det jag som ska ge dig råd (du vet ju hur "duktig" jag är när det gäller matlagning...) men Keith Floyd (en engelsk TV-kock (Rob's favorit) säger visst att det klarar allt och lite därtill å dessutom ska vara nyttigt.
Har provat några gånger och det sket sig aldrig... som tur är.
Förresten: Vi älskar dillkött och har t o m lyckats med det några gånger. Det är sant.
Kram
//Beate

2008-05-25 @ 23:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0