Sju grader

Fy sjutton vad det är kallt, man får ju nästan istappar i skägget, dumt uttryck egentligen, jag har väl för sjutton inget skägg. Det är kallt i alla fall. Och inte blev det något sparrisätande igår heller, det får bli idag. Jag kan tala om att mina fyra sparrisar vägde drygt 0,5 kilo. Nettan visste ju inte hur stort suddiset var.

Jag har faktiskt en sparriskastull - inköpt på Ikea - som jag kokar mina sparrisar i.  Det är en smal hög kastrull med ställning inuti som gör det lätt att lyfta upp sparrisen när den är klar. Att ångkoka sparris är jättegott, men jag har ingen så vid kastrull och sen vill jag ju inte kapa dom. Har för mej att jag kokade dem högst 10 minuter förra gången. Den som spar han har till i kväll.

MrsBettan 

Kommentarer
Postat av: missbumblebee

Ojdå, e det bara sju grader hos dej? Här kan man gå ut i en långärmad röka bara, har sett flera stycken som varit ute i t-shirt(okej då det e väl lite att ta i, så varmt e det inte) men det e rätt sjyst faktiskt.

Ha en bra dag och ta gärna en liten titt in på min blogg:)

2008-05-15 @ 10:05:49
URL: http://missbumblebee.blogg.se
Postat av: Anonym

Vi har precis kommit tillbaks från lunchen (vietnamesiskt blev det) och fryser fortfarande som hundar. Imorgon åker vinterjackan på igen. Tack för sparrislektionen. Ikea kastrullen verkar fiffigt.
Kram
//Beate

2008-05-15 @ 12:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0