Helg

Skyller på det underbara vädret att det inte har blivit någon blogg. Dessutom är det så varmt där datorn står att man endast vill sitta här på kvällen. Det var faktiskt meningen att jag skulle skriva lite igår, men när klockan var ungefär tio på kvällen ringde Mickis och undrade om hon och Leon fick sova över. Självklart att de fick det. Hon var alldeles i närheten och det var nämre till oss än att gå hem. Ingen barnvagn hade hon med sej. Hon bar Leon i en liten "påse på magen". Vet inte vad det heter. Han sov lillgubben men vaknade sen när hon började ta av honom. Så snäll han är, och dessutom ute på mycket äventyr fast han int vet om det.

I fredags var jag med Nettan en sväng till ÖB. Hon behövde handla lite till kubben, dricka och dricka och lite godis. Sen bar det iväg till Coop och handlade varor som hon skulle göra en stor pastasallad av till klubben på söndag. Efter det blev det en sväng in på ICA också innan vi tog oss hem. Nettan skulle som vanligt baka mjuka kakor, 3 st tror jag, som hon skulle ha klara till på lördag morgon. Jäkla bakande för henne. Hon bakade klart och åkte iväg med både kakor och dricka ner till klubben på kvällen så det var klart.

Jag själv hade det jättelugnt här hemma - ingen stress precis, satt och läste tidningen i solen och njöt. Tyvärr kunde man inte sitta så länge för det var sjutton så varmt. På kvällen fick jag i alla fall hr P till att grilla. Det blev verkligen gott, det tyckte även han.

Idag har jag tvättat lite eftersom det var ett par dagar sen, det liksom samlar på sej. Hr P i sin tur har gjort ren hela grillen eftersom vi slarvade lite med rengöringen i höstas. Inte själva grilgallren, dem gör vi alltid rena, men själva bottenplattorna. Vi har ju liksom inga stenar på vår gasolgrill utan konkava plattor, och de behöver ju också rengöras.

Tydligen har han fått blodad tand av att städa för just nu håller han på att tvätta hela altan. ÄJag själv håller på att virka klart min svarta duk som jag tror blir perfekt till bordet på altan.

Kram i värmen MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Det är rätt !
Låt någon annan göra skitjobbet ! Ha, ha !

2008-05-11 @ 18:58:58
URL: http://hasselby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0