Underbart men kallt

Vilket underbart väder idag (om man nu hittade en plats som läade förstås). Elisabeth och Nisse kom idag klockan 10 till oss. Elisabeth och jag tog en tur till Barkarby och var inne på Duka och Cervera. Det blev lite inhandlat på båda ställena. På Duka hade de skitsnygga martiniglas som jag var helsugen på att köpa, men eftersom jag redan har tolv stycken så går det bara inte. Förutom glasklara glas fanns det färgade i svagt blått eller ljusgrönt. De var så himla fina alltså. Men jag höll mej. Köpte en laddningshållare till mobiltelefon, den är lite svår att förklara, ser ut som en liten trekant. Kunde ha låtit bli att handla, men jag tyckte det var en kul grej.

Sen handlade jag på Cervera sex svarta underlägg med pärlor i. De var så snygga, och även om jag har svarta förut, kunde jag inte motstå dessa, så sex stycken köptes. Elisabeth handlade också lite saker, som vanligt. Hon är faktiskt värre än jag, det visste ni inte.

Sen åkte vi hem till mej och jag bjöd på lunch idag. Då hade gubbarna redan kommit hem från sin promenad och satt bara och väntade på maten. Jag serverade gapachosoppa och en liten paj med bacon och purjolök som förrätt och till varmrätt gjorde jag fläskfilé med creme fraiche-sås. Den såsen går inte av för hackor. Helsmarrig. Förutom creme fraiche innehåller den chilisås,senap,fransk salladskrydda,dragon, vitlök och salt och peppar. Såsen hälls över det brynta köttet och sen riven ost över. Till det hade vi kokt  jasminris. Och så lite rödvin förstås.

Sen blev den en liten kaka också. Italiensk mandelkaka, recept från AoM. Inte så dum den heller.

Den blev en lång lunch - tog slut vid sextiden i kväll.

MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Din lilla glasbög !
Vad duktig du var som inte handlade glasen !
Förstod ändå att du skulle komma hem med något.

Kramizar

2008-03-04 @ 23:13:49
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: michis

Kan man vara värre än dig? Jo kanske vi två tillsammans. Hihi.
Att du kunde motstå att köpa glasen när du BARA har 12 hemma. Men förståss, du sparar vell till helsvarta martiniglas kan jag tänka mig ? Eller hur?

Pok

2008-03-04 @ 23:22:31
URL: http://michaelaslife.blogg.se
Postat av: Berit

Vilken bra idé av Mickis - svarta martiniglas - varför har jag inte tänkt på det. Tack.
Pok till dej också

2008-03-06 @ 00:15:05
URL: http://mrsbettan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0