Stickning

Ja men då har jag varit lite flitig med stickningen ikväll alltså. Bakstycke klart och nästan en hel ärm. Det är inte som att sticka en halsduk precis. Den går ju skitfort. Här är det tunt garn och tunna stickor, inte alls vad jag är van vid precis. Men jag kämpar vidare, har man börjat måste man också slutföra.

Har också pratat en del med Nettan ikväll, hon är ju inte riktigt klok alltså. Har gjort 36 ganska stora pajer. När jag bakar paj blir det små portionspajer men inte här alltså, hon hittade formar stora ungefär som de man köper ute för en portion så för henne fick hon göra fyra pajdegar för att det skulle täcka alla 36, medan jag kan göra 36 st på en pajdeg. Då förstår ni hur stora dasslock hon har gjort.

Inte nog med det, hon hade dessutom satt en kalldeg och skulle precis nu börja att göra gifflar. Hur många då kan man ju undra, för ett helt kompani eller ???

Ja, jag vet ju att allt skall ju gå till hundklubben nu på söndag när de har något stort evenemang, typ 70 personer kommer. Sen inte inte med det, hon ska göra mackor också, det ska tydligen bli med köttbullar och grejer, vet inte allt hon hittat på.

Ni hör va, det är inte bara jag som lagar mat och bakar, hon är ännu värre.

Nu ska jag slå en liten pling och höra hur det går med gifflarna.

Sen är det natti natti för mej och kanske för dej också.
MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Alltså att Nettan har dina gener är det ju ingen tvekan om. Men det är ju hennes hobby, precis som för dig.
Ska förresten prova minipajerna som ligger på receptbloggen. Ska anpassa mängden till två pers och använda former som vi har. Väntar mig ingen succé då jag/vi inte verka ha ens en tiondel av ert talang.
Kram
//Beate

2008-03-28 @ 21:20:18
Postat av: Nettan

Du har blivit utmanad :

http://hasselby.blogg.se/1206825275_utmaning.html

2008-03-29 @ 22:16:45
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0