Städtant

Ja då var det dags att fortsätta städa igen. Jag har skjutit upp nedervåningen länge så nu fanns det ingen återvändo. Det kan ju inte se ut så här i Påsk precis. Hela jäkla dagen har jag hållt på med endast ett stort vardagsrum där nere. Det är klart att jag passade på att kasta massa saker som inte behövs. Skit alltså, och därför tog det ju extra lång tid.

En sak som var rolig var att jag hittade tre brev från Nettan när hon var  på språkkurs i England. Hon börjar så glatt med "Hallo my dear", eller nåt i den stilen. Jag måste ju såklart läsa alla brev och även det tog lite tid. Året var 1982 så hon var 16 år. Kom inte ihåg hur länge hon var där, men en vecka var hon sjuk i alla fall i käkledsinflammation. Hon skriver att hon inte har kunnat få i sej någonting alls nästan och har blivit jättesmal. Väger 40 kg. Sen älskar hon inte gröna ärter, vill inte se några ärter hemma på bordet när hon kommer hem.
Jättekul läsning.

Åkte en snabbis och handlade lite på em så man kom bort från eländet ett litet tag. Sen fortsatte jag att städa till drygt sju i kväll. Så idag har man gjort ett bra arbete.

Glömde tala om att jag också hittade kort på Åke och Gittan och deras barn när de var med oss ute och seglade. Jag tror att Åke har fixat korten. Jättekul att se. Satt och småflinade igen.

Resten av kvällen har jag slappat - vi tittade på fotboll och såg att Inter förlorade. Men sånt är livet. Härlig gräsplan hade de att springa på, helgrön och fin.

Dags för sängen snart.
Kramar till alla bloggare från MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ha, ha ! Ja, den där käkledsinflammationen var inte rolig ska jag tala om. Sitta i england när man är 16 och inte kan öppna munnen och dessutom prata engelska. Ha, ha !
Och dom där jä.... gröna ärtorna som man fick till middag varje dag - HALVA tallriken. Försök inte få i mig en enda grön ärta - inte ens idag ! Usch !

Kramizar från dotra din !

2008-03-11 @ 23:23:27
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Bra att man inte är ensam om att hata ärtor. Har precis samma upplevelse som Nettan (fast jag kunde prata, ha, ha). Efter min sejour i England 1978 har jag inte fått i mig en enda ärta, gggrrrrr. Som tur är har dom slutat med sönderkokta grönsaker, alltid nå't.
Kram
//Beate

2008-03-12 @ 20:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0