Påsk

Jamen, nu har jag väl varit dålig på att skriva. Har helt enkelt inte haft tid till det. Nettan med familj samt Monia och Kjell skulle ju komma på påskmiddag på självaste påskafton och jag ville ju ha lite gott att bjuda på. en riktig påskmiddag med allt. Och det fick dom.

I veckan bakade jag bröd. Ljust bröd, mörkt bröd samt Dalslandsbröd. Sen fixade jag i ordning 12 st förrätter. Enar var inte så där jätteglad för alla rätter. Det är ju ingen som kommer att äta upp allt som du har ordnat. Skit samma, jag skulle bara ha dessa förrätter, Det var blandande rätter med inlagd sill, matjessill, laxägg, gubbröra, nubberöra, laxcoctail, löjrom, parmalindade laxbitar, jag kommer inte ihåg allt faktiskt. Men det gick hem. Alla tyckte att det smakade bra i alla fall.

Sen var det förstås allt bröd och ost och sen till efterrätt blev det  hallonpajer med punchparfait. Egentligen hade jag gjort hallonpajerna till Michis och Nathis men efersom det blev 10 st så fick alla varsin. Hoppas att det smakade bra. Punschparfait var helkt suveränt god tyckte jag själv. Bra smak av mycket punsch.

Glad påsk alla bloggare
MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Glad Påsk!
Perfekt egentligen att du lagar din suveräna mat i så stora portioner. Då räcker det ju hela Påsken och det som är över kan ju alltid frysas in. Då slipper du ju laga mat en bra tid framöver... ;o)
Kram
//Beate

2008-03-24 @ 11:05:57
Postat av: Beate

Hej igen!
Läste precis på min blogg att alla rester från din härliga påskmiddag "åkte" till Täby... Är avis, men glad för Kjell, då slipper han gå hungrig hela helgen. Monia är ju lite som jag... matlagning är inte direkt vår styrka.
Kram
//Beate

2008-03-24 @ 11:10:55
Postat av: Nettan

Det var jättegott !
Och du glömde att skriva att du bjöd på lammstek och skivad potatis också. Ha, ha !

2008-03-24 @ 22:20:36
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Tja igen!!!
Lammstek och skivad potatis, mmhhhhhh... jo det hade vi också här, fast utan 12 förrätter förstås. Snälla, kan du inte få din gamla design tillbaka. Dags att bestämma själv, älskling. Det är ju din blogg. Om man byter design alltför ofta så är det ingen som känner igen den/dig. Den här designen är inte du. Den första däremot var "min" Berit!!!
Kraam + puss
//Beate... somsa gå upp kl 6:45 imorgon bitti...grrrrr

2008-03-24 @ 23:26:58
Postat av: Beate

...igen... Sorry, är jag gnällig nu... Ingen kursiv stil när du skriver,tack, rak om jag får be!!! :o)
//Beate

2008-03-24 @ 23:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0