kokplatta

Inte fick jag igång min spishäll igår kväll precis. Vet inte vad som hände, men det kan bero på att Enar höll på att knäppa av och på plattorna hela dagen eftersom han fogade. Jag blev fruktansvärt irriterad när det inte fungerade och frågade naturligtvis vad han hade gjort. Fick ont i huvudet. Lagade mat på vår kokplatta (som vanligt) och fortfarande irriiterad. Jag lugnade ner mej när jag tog en whisky.

När Enar väl  hade gått och lagt sej tog jag bort panelen och kollade att alla sladdar satt fast, men det var inte lätt, för kort i rocken visade det sej. 

I morse när vi var uppe och tittade på Vasaloppsstarten fick Enar rycka in. Dra ut kontakten och sätt in den igen så tror jag att spisplattorna skulle funka !!! Och det gjorde dom!! Thanks. Ingen var gladare än jag.

Eftersom allt funkade idag så gjorde jag först en italiensk kaka som bestod av  bakade nötbottnar och sen smörkräm emellan och dekorerad med riven choklad. Den blev verkligen fin och jag hoppas den är god också. Den är indränkt med kaffe och bristol cream.

Sen fortsatte jag med att göra parmesanpastejer, vitlökspajer och några gorgonzolapajer. Efter det så gjorde jag en gapaschosoppa, så nu finns det lite att bjuda på när Elisabeth och Nils kommer på tisdag.

I morgon ska kakelmannen komma och foga färdigt så då ska köket vara klart.

Sov gott alla  MrsBettan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0