Köket klart

Fy på sej MrsBettan som inte orkade skriva något igår. Det var så himla stökigt igår. Kakelmannen skulle komma och foga färdigt vårt kök. Klockan 10 ringer han och säger att han är suk, sjuk alltså. Jäkla tunnpannkaka. Men han trodde att han skulle bi bättre under dagen och komma klockan 6 på kvällen. Och hur kul är det. Enar sa till honom att ska han komma och foga ska han vara här klockan 4 och inte en minut senare, annars fogar Enar själv.
Han kom prick klockan 4. Vågade väl inte annat. Ung kille som han är med lite fjun på hakan. Bara det gjorde att Enar inte litade alls på honom. Han höll hela tiden koll på att han inte gjorde fel. Så med andra ord - köket är nu klart.

Jag tillbringade faktiskt hela dagen i mitt växthus igår. Jag har fått skällning av Enar att jag inte tagit reda på mina pelargoner. De skulle ju klippas ned och nya skott skulle tas som Nettan vill ha. Jag har ju haft min städning att tänka på så då har jag låtit växterna vara. Men, igår som sagt blev allt klart. Hade köpt två påsar med såjord, och klart att det inte räckte. Fick åka iväg och köpa två till. Så nu, om alla skott jag tagit, om de klarar sej ska hon banne mej få pelargoner så hon kräks. Hoppas, hoppas att allt tar sej.

Efter att kakelmannen gått var det ny städning igen i köket. Bort med all plast och golvtäckning och sen upp på vinden med all golvtäckning. Var alldeles slut när dagen också var slut och det var väl därför inget hände på bloggen.

MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Tack gulle mammsen !
Du går inte av för hackor du inte !

Kramizar

2008-03-04 @ 23:15:15
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0