Kakor

Hallojsan. Idag har det städats igen. Tänkte att det skulle bli klart innan helgen så jag slipper det. Jag har ju vanan inne, hi, hi,. Ja, egentligen ska man ju inte skratta, det är ju så tråkigt att städa, men man måste ju få bort allt damm. Så nu har jag fixat sovrum, arbetsrum, vardagsrum på övervåningen så det är klart. Fixat bordet också i vardagsrummet till påskafton med lite pynt. Var iväg idag till Plantagen och inhandlade lite blommor så det ser lite roligare ut.

Sen ikväll hr det gjorts stekta ägg. Sockerägg alltså. Enligt Nettan var det helsött och det kan jag ju förstår eftersom det bara är florsocker äggula och citron i smeten, och sen en liten non stop som äggula i mitten. Bra på kul har jag gjort dom. 

Efter det satte jag igång och gjorde dubbla syltkakor, med hallonsylt emellan. De såg riktigt fina ut. Fick hälften av smeten över så den spritsade jag ut i långa stänger som jag knipsade av i småbitar. Hade helt enkelt inte lust att göra fler syltkakor. Det var lite pill med dom.

Nu väntar min sköna säng på mej. Hoppas jag kan sova i natt. Det är nämligen skönast att sova på morron konstigt nog, jag är skitpigg på kvällarna.

Natti MrsBettan 

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ha, ha !
kanske inte ska ringa och väcka dig imorgon då.
Kanske jag inte har tid med heller då jag måste baka bullar !

Puss på dig !

2008-03-20 @ 01:28:24
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Konstigt, jag är också skitpigg på kvällerna:-). Vaknade 10:15 imorse. Det kallar jag "jobba hemifrån".
Ska du också lägga in recept i Nettans receptblogg? Om det någonsin händer att ni lagar nå't inte söt och bullaktigt, så är jag den första att prova.
Kram från påskkärringen i Täby
//Beate

2008-03-20 @ 10:59:35
Postat av: Berit

Självklart kommer mina recept oxå in på Nettans blogg. Vi bakar ju inte hela tiden, vi lagar ju goda rätter oxå.
MrsBettan

2008-03-23 @ 23:29:34
URL: http://mrsbettan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0