Ikea

Idag var Mickis och jag iväg en sväng till Ikea faktiskt. Skönt med lite avkoppling från städningen. Hon behövde en ny back till sitt skåp eftersom hon fått så mycket kläder till Leon från grannen. Tydligen en stor kartong, Det är ju kul att grannarna ställer upp också.  Passade på att köpa en liten kastrull också till den nya hällen. Va sjutton ska man köpa dyra katruller för när det finns billiga på Ikea. Suveränt. Då kan man ju byta när man tröttnar på dem.

Sen var det hem igen och börja städningen i sovrummet. Har väl hunnit med hälften ungefär. Vet inte vad man ska göra av alla saker bara. Har ju alla stickade halsdukar där nere, vill inte ha dem på vinden för då vet man inte hur de mår precis. Ska väl försöka hitta på något till i morgon.

Sen har jag gjort dammsugare ikväll. Var så sugen på att göra dom eftersom jag hade sockerkaka kvar som ingen ville äta upp. Och helt perfekt blev det eftersom Enar ville sova tidigt. Fram med maskinen och raskt gjorde en smet av sockerkaka, punsch, hackad choklad, mandelmassa. Sen skulle de rullas såklart som små cigarrer och sen skulle mandelmassa på som var blandad med färg. Jag tog gul färg eftersom det snart är påsk. Sen satte jag på mikran för första gången och smälte choklad. Helt suveränt. Det enda var att det stod ett par gradtal kvar på displayen som jag inte visste hur man fick bort. Men snabbt och hämtade instruktionsboken så var det klart.

Nu är det sjuss i säng. Kramar på er alla från
MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vinn denhär designen;
http://font.blogg.se/1205362013_tvling.html

Tävlingen började nyss och slutar 16.15 imorgon, torsdag. Så skynda dig!

2008-03-13 @ 00:28:59
URL: http://font.blogg.se
Postat av: Malin

Gud vad du är duktig! Det lät ju jättesmarrigt. Har bara ätit köpta dammsugare. Du och Nettan får härmed bli mina personliga "kokböcker". Sätt gärna ut receptet på bloggen, så får jag testa. Tack på förhand.

// Kram Malin

2008-03-13 @ 01:41:51
Postat av: Beate

Berit, du är fenomenal... dammsugare både på golvet, på bordet och i munnen. Hoppas de smakade lika mumsig som receptet.
Kram
Beate

2008-03-13 @ 21:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0