Diverse inköp

I fm var vi iväg en sväng till Ikea igen. Kom underfund med igår kväll att jag bara har sex tallrikar och assietter av mina vita, och det går ju inte. Nettan kom och hämtade mej och så snabbt iväg till Ikea och inhandlade 2 till av vardera sorten. Passade också på att köpa 8 glasassietter i samma serie. Jag vill nämligen använda dessa till påsk och då kommer vi att vara 8 personer.

Vad knäpp man är va. Inte nog med det. För några veckor sedan köpte jag på Cervera ett svart underlägg med glaspärlor runt kanterna, och hur många köpte jag då? Ja, visst sjutton, 6 st. Så efter Ikea bar det förstås iväg till Cervera och kompletterade med 2 st. Hade tänkt ha dessa också till påsk förstås. Nu är det klart i alla fall.

Någon helgmat har vi inte hunnir med att handla ännu. Enar är iväg en sväng med barnen (Nettans barn) och handlar vårjackor. Det är hans uppgift varje vår så de förväntar sej det. Som vanligt blir det nog mer än bara jackor kan jag tänka mej. Sen när Christer kommer hem ska vi åka iväg och handla hade vi tänkt.

MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Jag har tagit kort på Nathis med hela nya utstyrseln : ny jacka, nya skor och ett par nya jeans.

Kommer att finnas på min blogg senare.

Puss

2008-03-14 @ 17:07:30
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: Beate

Du ger uttrycket "Ikea family" en hel annan dimension. Tur att du bor så nära, eller hur!?
//Beate

2008-03-14 @ 20:09:47
Postat av: Berit

Visst. Jag som älskar porslin. Dessutom hade de utförsäljning av jättesnygga tallrikar som Nettan var heltänd på.

2008-03-15 @ 00:40:51
URL: http://mrsbettan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0