Midsommarafton

Klart att det blev sill och nubbe och nubberöra med ägghalvor också i Viggbyholm. Jag älskar bara sill tycker det är jättegott och en kall nubbe är inte dumt heller till. Det är ju bara tre ggr om året som det blir nubbe, påsk, midsommar och julafton så nubben räcker länge.

Så här såg min tallrik ut på midsommarafton



Det ser ut som om det är världens hög med gräddfil, men jag tog bilden framifrån så då blev proportionerna fel. Sorry.

Glömde förresten att det blev ett glas champagne innan med ett par formar fyllda med räkröra och oströra och lite färsk ananas.



Sen blev det varmrätt bestående av kokt marinerad lax från Martin Ohlsson med grön sparris, sås och potatis.



Och sen tårtan - och den har ni ju redan sett.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: jayne

hej

Ja jag tycker om att blanda lite...jag är sån även i livet...samtalar om det mesta och ingte.. hi hihi



Vilken fin tårta..ser jättegod ut.. var det lite gelé över jordgubbarna?? Såg himla himla god ut!! Här hemma blir det jordgubar med grädde, glass idag... jag älskar jordgubbarna

2008-06-21 @ 18:22:13
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Beate

Frågan är ju vem som gjorde allt det goda som visas på din blogg. Får jag gissa?!!!

Din jordgubbstårta såg helt underbat ut och vad gäller "sill-menyn" så ska jag berätta mera om vår ditto på bloggen i morgon.

Schysst att du håller ställningen i fotbollstipset.

Kram och God Natt

//Beate

2008-06-21 @ 23:49:45
Postat av: Berit

Svar till Jayne.

det var lite smält röd vinbärsgelé som jag penslade över. De gör ju så på kondisarna för att det ska se smaskligt ut.

MrsBettan

2008-06-21 @ 23:50:33
URL: http://mrsbettan.blogg.se/
Postat av: Berit

Svar till Beate:

Sillen och potatisen fixade inte jag. Jag hade fixat pajer, fast vi åt bara de med parmesan den andra käkade de idag. Sen hade jag gjort tårtan + egentligen en till som hon fick spara i frysen. Den var med grädde,maränger och chokladsås. En svisstårta som AoM kallade den.

Kram MrsBettan

2008-06-21 @ 23:53:33
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0