Fotboll

Dags igen för två nya matcher ikväll. Kroatien - Tyskland och Österrike-Polen. I båda matcherna hade jag tippat oavgjort. Jag trodde att det skulle gå hem. Att Tyskland skulle vinna var ju självklart sa hr P, Ok då har jag väl tippat helt fel. Resultatet blev 2-1 till Kroatien!!!  Nästa match var ju Polens helt och hållet så det var ju bara att kasta in handduken, feltippat igen. Sen blir det straff !!! Österrike sätter in bollen och det slutar 1-1. Inte rättvist precis, men tack för det, jag fick min första 25-poängare i tipsligan.

Ja det var kvällen höjdare för mej och hr P som följer fotbollen steg för steg. Härligt att ha något intressant att titta på under de här kvällarna som em pågår. Ni som inte gillar fotboll måste tycka att det är pest, men börja att titta vet jag, det är hur spännande som helst.

Kvällens maträtt bestod av en stor skiva färsk lax med stuvad spenat och kokt potatis. Och hr P som egentligen inte gillar färsk lax sa att det var verkligen gott, tack för det. En sagolik lax inköpt på coop forum. Där finns en toppenfin manuell fiskdisk med trevlig betjäning. Coop Forum i Vinsta, gör ett besök där om ni vill ha fin fisk, framförallt har de stora tjocka feta laxar.

Nu är det dags för pömsipömsi så sov gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Va gott det lät med stuvad spenat.

Det får ju aldrig jag här hemma då Christer inte äter det, men man kanske ska ha det nån dag till falukorv eller nått.



Natti natti mammsen lilla

2008-06-12 @ 23:52:10
Postat av: Berit

Jamen det är ju jättegott med falukorv och stuvad spenat. Är man rikigt lat kan man t.o.m. köpa färdigstuvad spenat har jag sett. Men bäst blir ju att göra själv.

Kram Mamsen

2008-06-13 @ 17:45:19
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0