Dålig uppdatering

Usch vad jag har varit slarvig - inte skrivit på flera dagar. Sen har det ju också varit nationaldag. Vad har hänt då.

Torsdag - Mickis, Leon och jag åker och hälsar på Eva och Fjun på deras nya café vid Stadion. Jättemysigt ställe som de har öppnat. Vi åt lunch där som bestod av en sommartallrik innehållande sill, jansson ,öttbullar, äggröra, kyckling och sallad. Jättegott. Rena midsommartallriken.
Efter det skjutsade vi Nettan till Älvsjömässan eftersom hon skulle möta Malin där. De skulle på hundutställning i Motala. Hem igen i köerna. Hr P ringde och meddelade att han inte skulle hinna köpa något vin eftersom de fortfarande satt på sjön i Norrtälje och fiskade. Typiskt. Fick ut igen och handla vin. Passade på att köpa några cider ifall Mickis ville ha. Hr P kom hem med drygt 2 kg strömming som jag la in i kylskåpet. Det får jag ta hand om en annan dag. Tog det sen lugnt på kvällen.

Fredag - Full rulle med städningen eftersom Mickis och Leon skulle komma hit. Jag var faktiskt ganska så flitig. Bytte lakan, satte på tvättmaskin, dammade och dammsög, rensade diskmaskinen. Gjorde rent och tvättade golv i toalett och duschrum. Puh, äntligen klar - åkte och hämtade Mickis och Leon.

Mickis ville ta en sväng till Kista så vi handlade lite smått och gott till kvällen samt att Mickis hittade ett par tuffa shorts till Leon och en tröja. Sen åkte vi hem till mej. Köpte lite mos i en barnmatsburk till Leon men han verkade inte gilla det. Gammelmorfar tog då och mosade en bit banan - och se det smakade bra.

Sent på em tog vi och åt lite förrätt bestående av smörstekta brödbitar, pilgrimsmusslor och rökt lax. Till det tog vi lite vitt vin. Mickis ville bara ha läsk. Jag som t.o.m. hade handlat lite starkcider om hon ville ha. Men hon bestämmer vad hon vill dricka.

På kvällen grillade hr P ett par härliga oxfiléer som vi åt tillsammans med vitlökssmör och färsk potatis. Jättesmarrigt. Det blev ett par stycken över som antagligen hamnar i en pytt-i-panna senare.

Idag, efter en härlig frukost med allt möjligt på bordet rensade jag strömmingen. Det visade sej vara 114 st och tog en jäkla tid eftersom jag är så petnoga. Vill att de ser fina och fräscha ut och då tar det tid. Nettan var på väg hem till stora staden igen efter Motalautflykten.  Nettan kom sen och hämtade Mickis på em och var tvungen att åka till affären och handla mat till kvällen eftersom mannen hennes inte sett till det. Typiskt karlar va. Inte kunna fixa hem mat när tanten är borta. Jag passade på också att åka till affären och köpa ett par knippor färsk lök och lite jordgubbar. Jag älskar bara jordgubbar när de är svenska. Det gäller att njuta.

På em stekte jag strömming och vi åt ganska så sent så nu hoppas jag att hr P är mätt så jag slipper att laga mer mat ikväll. Men man kan aldrig vara säker.

Nu är det dags igen för fotbollsmatch så nu har jag inte tid längre. Första matchen givck i hr P:s tips. 25 poäng till honom. Får nu se vad Portugal kan åstadkomma. Jag har ju Portugal som vinnare av EM 2008.

Fotbollskramar till er alla från MrsBettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0