Vällingby

Jag undrade förut vad som skulle hända idag. Började på att måla en tavla när Nettan ringde och talade om att hon skulle till Vällingby. Åkte och hämtade hela gänget, Nettan, Michis, Leon och Nathalie. In med barnvagn och bilbarnstol. Det är ett helt företag när vi ska iväg. Bilen full. Nettan skulle in på banken därav Vällingby. Vi passade samtidigt på att handla lite till sen lunch till oss själva och våra målargubbar. De var tämligen sega i ryggen båda två när vi kom hem. De hade stått och målat i 5 timmar och det visar sej vara 20 timmars målning kvar. Grundfärgen var ju bara på sen ska det målas igen 2 ggr. Tur att man inte erbjöd sej att hjälpa till. Det går ju an att måla en tråkig bräda, men alla som de har. Pust, usch så tråkigt, men det måste ju göras.

Min gubbe kommer väl hem alldeles krokig när han är klar.

Nu ska jag gå in och göra lite pytt-i-panna eftersom det blev rester av revbenssjällen och rostasen här om dagen. In och skala lök först.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Kul att se både Herr P och dig på bilden. Nyklippt eller ?!!! Och Herr P har gympadojjor också, det visste jag inte. Stiligt!!! Tycker det är skitkul att måla väggar men 6 x 100 eller så brädor, nja...

//Beate

2008-07-09 @ 18:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0