Härliga söndag

Strax efter vår frulle i morse så ringde Michis och undrade vad jag skulle göra idag. Det är ju söndag så då har jag aldrig något planerat. Vid 12-tiden ringde Michis sen och talade om att hon skulle besöka ett par kompisar som bor i Jordbro av alla ställen och undrade om jag skulle ut och handla eftersom hon skulle ha med sej lite kött att grilla. Ska ju alltid ut och handla tidningar så vi tog en tur till Coop Forum där hon hittade ett färdigmarinerat grillspettspaket med 4 spett för 20 kronor. Eftersom det var kort datum såldes det ut. Tur hon hade. Det var ju dessutom grönsaker också på spetten.

Sen skjutsade jag iväg Michis till Barkarby där hon tog tåget till Jordbro. Väl hemma igen var det dags för orkidévattning. Ner med alla orkideér i min enorma diskho som jag har i köket. Lite gödning fick de också idag.

Passade också på att plantera en ny inköpt orkidé i mitt stora martiniglas som jag har på balkongen. Var i Veddesta häromdagen och Beate vet vilken jag menar, där sålde de ut orkidéer för 69 kr, dubbla stänglar och stora blommor dessutom. Vem kan motstå detta, inte jag i alla fall. Hr P börjar tröttna på alla mina orkidéer, men det struntar jag i. Under tiden nya blomstänglar bildas på de gamla så vill jag ha några som blommar. De är så underbart fina.

Ikväll ska hr P få grilla en stor kyckling som jag köpt. Såg på programmet Grilla med Christian Hellberg att han klippte upp en stor kyckling i ryggen, gned in den med rosépeppar och la den på grillen. Den såg ju helsmaskens ut så det måste jag bara ha.

Igår kväll grillade vi rostas, hela biten och till det gjorde jag egen pommes. Jag letade febrilt efter min frittös, letade 2 ggr, dels här uppe och dels en trappa ned. Skällde på hr P att han kastat den, men det hade han inte gjort sa han. Måste tro på det. Letade en gång till. Vad gör jag nu, all potatis var skuren redan i stavar. Tog fram en stor kastull och satte ned min största sil i rostfritt. Passade perfekt, så det gick bra faktiskt. Det är otrolig skillnad att göra själv mot att köpa påsar och greja färdigt i ugnen.

Just nu tittar vi på tennisen. Vem vinner Federer eller Nadal. Hr P hoppas naturligtvis på Nadal eftersom Federer vunnit lika många ggr som Björn Borg, 5 ggr, då blir han ju bättre än Björn och det vill vi ju inte, eller hur.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Hoppas kycklingen var god. Sättet att grilla den på påminner om Piri-Piri kyckling som man äter i södra Portugal. Skitgoda är dom!

Tyckte också att Nadal skulle vinna, vilket han gjorde, men vilken fajt!!!

Lycka till med dina orkidéer. Vet inte hur du bär dig åt, men din samling är fantastisk!

Tur att det regnar idag, då är det lättare att sitta på jobbet och göra nå't som liknar nytta ;o)

//Beate

2008-07-07 @ 08:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0