Ja det är måndag.......

På fm lurade jag Nettan att åka med mej till plantagen och köpa julstjärnor. Ville ha liksom lite tips vad jag skulle köpa för färger. Det fanns blå, vit, röd, rosa och  champagnefärgad. Och jag skulle ha sex st till mitt fönster i köket. Det blev 2 st av vardera, blå, vit och champagne. Beate vill ju att de ska vara röda och det har jag haft varje år, så nu gjorde jag en total förändring.

Här kommer två bilder, en på den blå och en på champagnefärgen

  

Efter att ha fixat blommorna så bakade jag två st brun pepparkaka. Det är bara ett måste till julen. Här kommer bilden på dessa. En ska ju Nettan ha såklart.


Det roligaste är ju att en ser ljusbrun ut och en mycket mörkare, men det beror på att jag hade två st olika formar.

Sen fotade jag också våra underbara amaryllis som blommar för fullt. Kolla in färgerna.

             

Visst är det underbart med blommor. Jag köpte också en julros som jag kan njuta av inomhus. Vi har ju julrosor i trädgården som blommar så fint nu, men jag ville ha en inne också. Den kan man plantera ut sen om man vill.

Nu har jag också förberett att göra en apelsinrulle så den ska jag in och rulla nu. Glömde förresten att ta kort på chokladtryffeltårtan när den var klar. Nu finns den hemma hos Nettan så känner hon för det kan hon sätta in en bild.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Vilket otroligt energiknipe du är!!! Hur orkar du?!!! Och allt lyckas ju så perfekt!!! Dina amaryllis är ju skitfina. Den guldfärgade julstjärnan är inte fel. Du bytte julstuk med blommorna och jag gjorde det med ljusstaken. Coolt!

//Beate

2008-12-15 @ 19:46:31
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Nettan

Jag var tvungen att låna dina bilder på blommorna då det var så många som inte sett en blå julstjärna. Ha, ha !



love you

2008-12-15 @ 23:09:49
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0