Elektriska bror

Han är inte rödhårig som man kan tro, elektriska bror - han är riktig vit - skitsnyggt vitt hår som är tjockt. Det tog sin tid hos grannen idag också. Kl halv tre kom de tillbaka och ville ha lunch. Vadå - Hhr P brukar får soppa till lunch, men jag hade lite köttbullar hemma och kokt potatis så det var helt OK för dem. Sen fick de provsmaka av både pannacotta och tiramisu eftersom jag hade gjort åtta av varje. 

Jag hade börjat att kavla ut pepparkaksdegen så den fick vänta en liten stund. Kavlade ut resten när brorsan hade gått och nu är allt gräddat och klart. Så är blev  de:



Pepparkakor är ett måste för mej. Har bakat varje jul men aldrig gjort smeten själv, inte ens i år. Så här ser alla sorter ut som jag bakade, det blev 33 st.



Härligt, nu har vi pepparkakor i jul. Det blev ju jättemånga av en liten degklump.

Kram MrsBettan

 

Kommentarer
Postat av: Nettan

Va duktig du är !

Spela roll att man inte gjort smeten.

Jag tänker också gå och handla färdig smet. Ha, ha !



p o k

2008-12-02 @ 17:58:27
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Vilka balla former på pepparkakorna. Giraffen, ekorren och katten är mina favoriter. Å krokodilen åsså nå't djur till höger (andra raden nerifrån) som jag inte vet vad det är, men hur coolt som helst. Du är ju så himla duktig!!!

Vem äter alla dessa pepparkakor?! Dekoration kanske...

Beate

2008-12-02 @ 23:11:43
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0