Blandad dag

Jag det blev en blandad dag idag och jag förstår inte att det ska bli så sent innan man sätter sej vid datorn. Men har man inte tid tidigare så blir det så. Dagen började med att jag satt och fixade en del recept som jag inte har tagit hand om. Hann med lite innan Nettan kom och vi tog först en tur till Ikea. Jag ville titta på lite soffor eftersom det snart är dags att få in lite nytt i vardagsrummet. Vi kånkade ju ner vår hörnsoffa till nedervåningen så nu fattas det en eller två små soffor på övervåningen. Det var ju inte lätt, det fanns ju ganska många som kunde bli aktuella. Får ta med hr P nästa gång då vi också kan kika in på Mio som inte ligger så långt därifrån.

Sen åkte vi och handlade mat, som vanligt på torsdagarna. Efter det var det en tur till syster Emma eftersom det var vintomt hemma hos Nettan. Passade på att handla lite jag också.

När allt var inpackat kom hr P hem från tandis och var hungrig förstås. Fram med stekpannorna och fixade till ett par lövbiffar med stekt potatis. Samtidigt gick finalen med Wissman. Han var duktig tyckte jag som hade tagit sej så långt som till final.

Eftersom Monia och Kjell kommer på lunch i morgon så satte jag igång och förberedde lite mat. För gjorde jag en cevische (vet inte hur det stavas). Den tog två timmar faktiskt eftersom allt skulle skäras i små bitar. Jag kan tala om vad den innehöll. Räkor, pilgrimsmusslor, tigerräkor och lax. Detta marinerades i en blandning av färskpressad apelsin och lime samt finhackad chilipeppar. Sen skulle man skära frukter och grönsaker också i tärningar. Det var röd och gul paprika, vattenmelon, färsk ananas och gurka. När fisken var färdigmarinerad blandade man ihop allt med lite olivolja och salt och peppar. Verkligen färggrannt och riktig smalmat. Det tänkte jag ha som förrätt.

Sen gjorde jag liksom en pannkaksrulle som gräddades i ugnen. Sen skulle det hackas hårdkokta ägg, ansjovis, dill och gräslök samt stekt hackad rödlök som blandades ihop och bredas på rullen, och sen rulla ihop den. Den ska gratineras i ugnen i morgon med riven ost ovanpå.

Sen har jag tagit fram mina kantarellpajer och sen blir det lite sallad till också. Det ska dom få i morgon. Hoppas det blir bra.

Nu ska jag gå och pömsa och läsa en deckare med Agatha Christie.
Sov gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Här ska också gå och läsas lite.

Hörs imorgon.



Pok

2008-08-21 @ 23:28:35
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Kolla på Mio, de har helt schyssta grejer. Om jg inte kommenterar din blogg så kolla varför på min. Suck!!!

Kram

//Beate

2008-08-22 @ 08:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0