Måndag och sol

Här gäller det att njuta medan solen är framme. Var ute ett tag på fm och inhandlade lite mer färgpatroner till skrivaren samt papper förstås. Har varit flitig med att använda skrivaren så igår kväll tog den svarta patronen slut. Typiskt. Fick också sällskap ut med Mickis och Leon. Det var meningen att Mickis skulle åka till Vällingby med Fjun, men hon var så trött, så det blev ingenting.

När vi ändå var ute så passade vi på att ta en tur till Kista också. På vägen dit kom det faktiskt en liten skur, varför då kan man undra, helt plötsligt bara. Gick ut och in i affärerna och shoppade lite här och där också. På Kappahl hade de dataproblem så de kunde inte ta betalt. Visst är det typiskt när vi hade hittat en skitsnygg liten tröja till Leon och ett par små brallor samt en tunika till mej. Men vi fick hänga undan kläderna och gå tillbaka senare. Affären låg ändå precis bredvid vår nedgång till garaget.

Var inne på Gina Tricot och Mickis bara skrek, där är ju en sån halsduk som jag har gått och letat efter, mormor, den måste jag bara ha. OK. Ett paket till på födelsedagen. Den var ju inte direkt dyr så den slank med.

Efter att vi gått ut och in i massa affärer gick vi tillbaka till Kappahl som nu hade datakontakt. Framför mej stod en rödhårig kärring som höll på att strula. När hon var klar talade jag om att jag hängt undan kläder och då ropade den rödhåriga, tjenare Berit. Då var det en gammal klasskompis till mej. Vi har alltså gått i skolan ihop sen vi var små. Det var ju skitkul. Hon var ihop med en mörkhyad man i 15 år men nu var det slut, hon bodde ensam. Vi kom överens om att träffas så vi kunde snacka av oss lite. Hon fick min mailadress så nu väntar jag att hon hör av sej. Alltid kul att höra hur livet är. Det är väl ungefär 10 år sedan vi träffades.

Ut i solen ni är kan MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Va kul att ni träffades där !
Hoppas att hon hör av sig också !

kram

2008-04-14 @ 17:53:10
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: Beate

Visst är världen liten... men nu ska jag slicka såren efter matchen på Råsunda. Vi hörs mer imorgon.
Kram från en trött och frusen Bajen supporter.
//Beate

2008-04-14 @ 23:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0