Kosack

Är det någon som hört att en gammelmormor har stickat ett par kosackbrallor till sin dotterdotterson?
Inte jag i alla fall. Men nu har det blivit ett par sådana till Leon. Kan de bero på att vi satt och tittade på en film i kväll som hette "I sista sekunden" med Gene Hackman, Den handlade om ryssar. Äsch, da jag bara skojade. Jäkla bra film förresten, tydligen hade vi sett den förut fast jag inte kom ihåg det.

Vad ska jag nu göra med kosackbrallorna? Äh, det är väl lika bra att bita i skinnet och låtsas som om det regnar, passar brallorna, so what. Eller hur !!!

Nu ska jag gå in för blåbärsmössa i stället, det kanske blir lite bättre eftersom då har jag en beskrivning att rätta mej efter, sjutton vet om det hjälper. Men man kan ju alltid hoppas.

Det blev en lätt middag ikväll som tur var. Inte för att det var för betungande i fm med maten men jag var fortfarande ganska så mätt och hoppades naturligtvis att min käre make också var det. Tackar, tackar. Det stämde. Vi stekte ett par brödskivor, la på lite rökt skinka och sen stekt ägg ovanpå detta. Denna är vår favorit när vi är mätta. Prova om ni inte har smakat, det är skitgott, och fort går det också.

Kramis från MrsBettan



Kommentarer
Postat av: Beate

Tja!
Äntligen, äntligen nå't enkelt.. i matväg alltså. Så här brukar våra brunchar se ut som vi käkar under helgerna. Om du lägger en skiva stekt halloumi ovanpå skinkan är det inte fel heller.
Tavlan jag fick gör sig inte rättvisa på bloggen. Den är inte så röd, den är liksom en blandning av orange, rosa och röd, fast på ett riktigt snyggt sätt. Konst bör egentligen aldrig visas på webben.
Kram
//Beate

2008-04-08 @ 21:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0