K:fem

Michis har varit på S:t Görans sjukhus idag och tagit lite blodprover inför operationen av gallstenen på torsdag. Jag frågade om de såg Bosse från TV4 där och det visade sej att de såg bilen i alla fall. Synd att de inte blev intervjuade, då hade jag skrattat ihjäl mej. På väg hem från S:t Göran ringde de mej eftersom vi skulle tillsammans åka till Vällingby och gå in på det nya varuhuset K.fem. Michis och jag har ju varitdär tidigare men inte Nettan. Dessutom hade jag lovat att bjuda på lunch.

Vi gick runt och kikade lite i alla de affärer som finns och Nettan köpte en kedja samt lite ringar så hon kunde fixa till ett halsband hon fått av mej med familjemedlemmarnas namn.

Sen gick vi till restaurangen som jag fortfarande inte kommer ihåg vad den heter. Jag är så jäkla dålig på att komma ihåg namn, är det Alzheimer light som knackar på axeln eller. Skit samma, de bjöd på en fläskkarré med bakad potatis med tre röror och en efterrätt, skitgott tyckte vi alla tre. Lagom portion och lagom mätta.

Sen fortsatte vi kika lite runt i Vällingby och jag letade efter en lökgömma. Dem har man ju sett hur mycket som helst, men nu när man vill ha en så finns det ingen någonstans. Hur jäkla jobbigt kan det bli.

Nathalie´s fröken ringde och talade om att hon var snurrig i knoppen så vi tog oss hem från Vällingby och plockade upp henne och fortsatte sen till Veddesta där jag inhandlade 4 st små gröna växter. Egentligen var jag inte så intresserad av växterna utan av glaset växterna stod i. Det var helt outstanding. Fick 4 st glas för 100 kr och det var ju inte illa.

Efter det var det en tur till Åkermyntan och handlade och sen hem. Ett par var hemma hos oss som Nettan och Krillan träffade i Västerås eftersom de har en mops, och så fort som jag kom innanför dörren hörde jag att mopsen var här. Tyvärr kunde jag inte gå och hälsa på honom eftersom jag hade stört dom, så jag fick nöja mej med att höra lilla gnället. Gulligt.

Nu är det dags att pömsa lite så man kan gå upp tidigt och njuta av morgondagen. Sov gott alla.
MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Beate

Sorry, är ju "ytlänning". Vad är en lökgömma för nå't. Okay, jag skulle ju kunna leta upp det på nätet, men kl är 23:30... så....
Åsså bild på glasen med växterna i, tack ;o).
Kram
//Beate

2008-04-21 @ 23:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0