Handling igen

Ja då var det dags för handling igen. Jag var själv iväg igår och handlade till festen idag, som inte blev av tyvärr, men vi hoppas på lördag i stället. Nu måste man ju planera om allt igen. Jag hade ju liksom inte köpt något gott till ikväll när det bara blev hr P och jag. Nettan skulle också ut och handla så vi gav oss iväg till Coop Forum på em. Hade sett ett recept i Året Runt om en läcker gryta som jag var så sugen på. Tänkte att vi kunde ha den i morron. Vet inte vad jag tänkte på egentligen, men det verkar Per Morberg, eftersom jag handlade så mycket till grytan. Pust, fy sjutton vad jag har jobbat i em med den. Det är liksom godare att göra den dagen innan den hinner musta på sej lite.

Grytan innehåller förutom högrev i tärningar, bacontärningar, kålrot, morot, lök, champinjoner, kalvbuljong, tomatpuré, röd vinbärsgelé, lite havregryn och rött vin. Den står och puttrar nu för fullt på spisen och det doftar så gott. Det är bara ett fel. Det är lika mycket som Per Morberg brukar göra. Beate, om du läser det här får du förbarma dej över mej och ta hem lite i morgon när du kommer. Det är bara att koka ris till eller potatis.

Jag har liksom en gryta på 6 liter + en till med 2,5 liter, då kanske ni förstår hur mycket gryta jag har.

Nu ska jag in och förbereda lite inför lördagsfesten. Ett par laxrullar med lite godis i skall göras.

Puss MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Jag "förbarmar" mig gärna. Inga problem alls ska jag säga. Grytan låter helgod, mmmmhhhhhh!
Kram
/Beate

2008-04-30 @ 18:11:28
Postat av: Berit

Tack älskling det är härligt med goda vänner.
MrsBettan

2008-04-30 @ 23:22:24
URL: http://mrsbettan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0